Ред Бул връща Форд във Формула 1
Шефовете на Ред Бул се опитват да върнат Форд във Формула 1, като американският гигант да поеме ролята на доставчик на задвижващи системи от 2026 година. След провала на преговорите с Порше и несигурното бъдеще около амбициите на Хонда, в Ред Бул търсят различни варианти за самостоятелна програма за задвижващи системи, базирана на Ред Бул Пауъртрейнс, която обаче може да бъде финансирана от Форд.
За последно гигантът участва във Формула 1 от 2000 до 2004 със собствен тим - Ягуар, но очакваните успехи не дойдоха и тимът беше продаден на Ред Бул. Също така Форд спонсорира и моторите Косуърт за Джордан за сезони 2003 и 2004.
До момента интересът у Форд за връщане във Формула 1 не е бил особено силен, но нарастването на популярността на спорта в Щатите в последните години явно е променила позицията на компанията.
Предстои ли цялостно завръщане на Хонда във Формула 1?
Ред Бул има споразумение с Хонда до края на 2025, като има информация, че други автомобилни компании също имат интерес да работят с Ред Бул Пауъртрейнс от 2026 нататък - само чрез спонсориране или пък чрез финансиране и техническа помощ.
Може ли Макларън да работи с Порше от 2026?
Според източници, близки до Форд, американската компания няма претенции да става съсобственик в Ред Бул или пък да контролира развитието на проекта и управлението на тима, по-скоро американците се интересуват от маркетинга и присъствието на марката в глобален план.
Ред Бул и Форд вече работят успешно в Световния рали шампионат - Ред Бул е спонсор на М-Спорт - тимът, който представлява Форд в WRC, а завръщането на американците стана с влизането в сила на новите технически правила за сезон 2022 и лансирането на нов състезателен модел - Пума Rally1.
Има ли все още варианти Порше да влезе във Формула 1?
Най-големият успех на Форд в историята на Формула 1 е свързан с британската компания Косуърт - през 60-те години Колин Чапман убеждава Форд да финансира създаването на 3-литров двигател за Формула 1 и след инвестиция от 100 000 лири се ражда легендата Косуърт DFV - най-успешният мотор в историята с 176 победи. По-късно Форд купува Косуърт, но през декември 2004 продаде компанията.