Шефът на Макларън Зак Браун дискутира възможността тимът да смени доставчика си на задвижващи системи за сезон 2026, когато във Формула 1 ще влязат в сила нови технически правила за двигателите и хибридните системи. Порше и Ауди обявиха в началото на годината, че планират да влязат в световния шампионат за сезон 2026, но засега само Ауди има реален шанс това да се случи – германската марка се споразумя за купуването на Заубер.
При Порше опитът да купи 50% от Ред Бул се оказа неуспешен и преговорите се провалиха зрелищно, тъй като двете страни не се разбраха по въпроса кой да ръководи бъдещия общ тим в световния шампионат.
От Фолксваген, собственикът на Ауди и Порше, дадоха да се разбере, че гигантът предпочита Порше да си партнира с отбор, който вече участва във Формула 1, а не да се създава нов и дори има възможност Порше да работи само като доставчик на задвижващи системи.
Макларън: Няма да напреднем, докато не завършим новия въздушен тунел
В момента във Формула 1 има четири доставчици на двигатели: Мерцедес, Ферари, Рено и Ред Бул Пауъртрейнс, като последната компания още се развива и няма готова задвижваща система. Новите правила за 2026 дават възможност в спорта да влязат нови доставчици. На пръв поглед връзката на Макларън с Порше трябва да стане лесно – Андреас Зайдъл дойде в тима от отбора на германците в WEC, а самият Зак Браун също има изградени от години отношения с германската марка. Но като че ли Браун не е готов на такава промяна.
Ферари си търси пети шеф за 9 години
„Разбира се, има плюсове от това да си заводски отбор, тъй като получаваш всичко ново от партньора си – коментира възможността Макларън да стане заводски тим на Порше Браун. – Но ние сме щастливи с Мерцедес. Аз вярвам, че можеш да станеш световен шампион във Формула 1 и с клиентски двигател. Мисля, че моторите, които получаваме ние не се различават от този, с който кара Люис Хамилтън. Мисля, че двигателите са еднакви. Ние имаме дългосрочен договор с Мерцедес, доволни сме от съвместната ни работа и честно казано, не мислим много за това какво бихме могли да направим за 2026 и след това.”
Във Формула 1 има 6 клиентски тима и 4 заводски, като от 2013 година насам клиентски тим не е печелил световната титла, а за 2022 първите 4 места в класирането бяха заети от заводските отбори.
Снимки: Gettyimages