Отново: Защо Ферари загуби от Ред Бул?
Бившият пилот във Формула 1 Джолиън Палмър, който сега е тв анализатор, даде своята версия на развитието на битката между Ред Бул и Ферари този сезон и защо Скудерията загуби, въпреки че започна сезона като фаворит.
“Как Ред Бул успя да изпревари Ферари? Автомобилът на Ферари често беше най-бърз, а ако анализираме квалификационния темп на Шарл Леклер, то ще се окаже, че той беше най-бързият пилот този сезон - обясни Палмър. - Възможно е Шарл да е най-добрият пилот в квалификациите. Той демонстрира това още през 2019, в първия си сезон във Ферари. Сега най-впечатляващо беше, че успяваше да спечели необходимото му време в последната си бърза обиколка. Преди това записваше второ или трето време и в последния си опит правеше отлична обиколка. Защо обаче Ферари загуби от Ред Бул, въпреки че имаше по-бърз автомобил?”
Палмър акцентира на това, че квалификационното темпо не е задължително да означава и отлично състезателно темпо.
Верстапен е №1 и по пари във Формула 1
“В състезателно темпо Ферари бяха по-бавни от Ред Бул, в състезанията Макс Верстапен беше най-бърз - допълни Палмър. - В първите състезания Ферари също имаха добро състезателно темпо, но след това изостанаха. Всъщност, пилотите на Ферари изоставаха само от Верстапен и обикновено изпреварваха Серхио Перес.”
Как Щайнер отказа на Ферари и взе Нико
А причината за това преимущество на Верстапен?
Ферари вече не коментира Биното
“Макс успя да издигне на ново ниво работата с гумите, умението му да запазва ефективността на гумите максимално дълго се оказа основното му оръжие този сезон и му донесе няколко победи, Маями е отличен пример за това - посочи Палмър. - Другите причини са надеждността на колата на Ред Бул в поредица състезания, както и много силното му пилотиране - когато трябваше да атакува остро и също така рядко му се налагаше да провежда оспорвани двубои на пистата. Почти всички негови съперници записаха и отпадания заради повреди и инциденти. Но Макс не е идеален - в Сингапур сбърка на спирането при изпреварването на Ландо Норис и записа две завъртания - в Барселона и Будапеща.”
Макс: Формула 1 ви тежи? Тръгвайте си
Британецът анализира и представянето на Шарл Леклер.
Окон е готов да се бори с Макс
“Шарл излетя от пистата и катастрофира докато беше начело във Франция, на “Имола” също се завъртя и се удари, но продължи - уточни бившият пилот. - Явно колата на Ферари е здрава, в Бразилия Шарл се удари с Норис, излезе от трасето, но продължи. Но пък Ферари и Шарл загубиха много заради стратегически грешки, Монако е пример за това. А пилотите на Ред Бул взеха много победи точно заради стратегия и то в състезания, където нямаха решаващо предимство на пистата.”