Защо Хюндай си върна Брийн и взе Лапи?
Временният ръководител на отбора на Хюндай в Световния рали шампионат (WRC) Жулиeн Монсе даде обяснение защо корейският производител върна Крейг Брийн и Есапека Лапи в своя пилотски състав за 2023 година. През следващата кампания Лапи ще участва във всички ралита с втория автомобил на Хюндай, а Брийн ще дели третата кола с Дани Сордо. Водещият автомобил на корейците отново ще бъде управляван от Тиери Нювил.
В състава на Хюндай Лапи ще замени световния шампион за 2019 година Ойт Танак, който избра да прекрати споразумението си с производителя предсрочно. Брийн пък ще заеме мястото на Оливър Солберг, чийто договор на бе подновен от страна на шефовете в Корея.
Хюндай взе Лапи и си върна Брийн
В миналото Брийн беше част от Хондай, като в 9 ралита между 2019 и 2021 той записа четири качвания на почетната стълбичка, като в три от тях той бе втори. През 2022 година той премина в М-Спорт, където трябваше да бъде лидер на отбора, но сезонът не се разви по план и след множество катастрофи той и британския тим се разделиха по взаимно съгласие.
В Хюндай идва бивш шеф от Формула 1?
„Когато Ойт реши да напусне това отвори пазара на пилотите и ние започнахме да търсим най-добрата възможна пилотска комбинация. Трудно е да замениш Ойт, той е един от топ пилотите, но аз мисля, че се справихме добре с намирането на пилоти за следващия сезон. Нямам търпение да видя как ще работят всички те през следващия сезон.„Тиери е с нас от първия ден, ние го познаваме добре. Той е страхотен състезателн, мотивиран е и със сигурност ще се цели в пилотската титла. Ние имаме Дани, който също е с нас от много години. Ние знаем, че той е страхотен пилот и човек, той е конкурентен и винаги ни носи добри точки.„Ние имаме и двама нови пилот, реално един в лицето на Есапека. Той е карал за всички отбор и ние знаем, че той е бърз и има правилния манталитет, което е важно за нас като отбор. Той има опит с Rally1 кола с Тойота, като същото се отнася и за Крейг, който и в миналото беше наш пилот и си го върнахме с ограничена програма.„Освен това той и Есапека ще могат да сравнят нашата кола с другите Rally1 коли, което ще ни даде реална представа къде се намиране. Тяхното мнение за развитието на нашата кола ще е важно, защото ще знаем къде сме силни и къде сме слаби спрямо другите производители“, каза Монсе пред DirtFish.