Хорнър разказа защо се провали сделката с Порше
Сделката между Порше и Ред Бул за влизането на германците във Формула 1 от сезон 2026 се е провалила, признаха днес от автомобилната компания. Част от сделката трябваше да е доставка на двигатели плюс купуването на 50% от отбора на Ред Бул във Формула 1, която трябваше да доведе и до взимането на съвместни решения за управлението на тима.
В крайна сметка обаче се оказа, че Ред Бул са се отказали от сделката, като официалната версия е, че в тима се притесняват, че управлението на отбора и процесът на взимане на решения, подчинени на динамиката на Формула 1, може да пострадат от по-корпоративния подход на Порше.
Сега шефът на Ред Бул Кристиан Хорнър обясни, че проектът на тима за създаването на задвижваща система за Формула 1, никога не е зависел от това дали ще получи подкрепа от Порше или от друг външен партньор. Хорнър потвърди за края на преговорите с Порше и допълни, че обсъжданото е нямало да бъде “правилно за участието на Ред Бул във Формула 1”.
Официално: Порше няма да влезе във Формула 1 с Ред Бул
“Ние решихме да станем производител на задвижващи системи преди година и половина, инвестираме сериозно в базата и нови хора и първият двигател, дело на Ред Бул, стана факт преди около месец - обясни Хорнър. - Това е изключително вълнуваща нова глава в историята на Ред Бул, това никога не е зависело от участието на външен партньор или автомобилен производител.”
Пропадна ли сделката между Ред Бул и Порше?
Хорнър потвърди, че очакваната финансова инжекция от Порше при влизането на компанията във Формула 1 е щяла да е подходяща, само акот “отговаря на ДНК-ата на Ред Бул и дългосрочната стратегия за развитие на компанията”.
Порше влиза в Ред Бул, уволнява Хорнър и доктор Марко?
“Никога не сме дискутирали финансови въпроси - допълни Хорнър. - Порше е страхотна марка, но с доста различна ДНК. По време на преговорите стана ясно, че има стратегическо несъответствие.”
Ауди иска германски пилот и домашен старт
Според Хорнър, Ред Бул остава отворен за дискусия с други потенциални партньори, но е ясно, че при подобна сделка компанията ще иска да запази автономността си, нещо което явно не е било възможно с Порше.