Джордж Ръсел: Люис не е №1 в Мерцедес

Различните стратегии на пилотите на Мерцедес в заключителните етапи на Гран При на Нидерландия повиши напрежението между Люис Хамилтън и Джордж Ръсел, тъй като 7-кратният световен шампион остана на пистата, а Ръсел спря в бокса за нови меки сликове. При рестарта Хамилтън се оказа губещ, тъй като много бързо загуби лидерската позиция и остана извън Топ 3, а Ръсел се качи на подиума.

„Всеки един автомобил във Формула 1 има своите силни и слаби страни – обясни на „Монца” Ръсел. – Това важи и за Ред Бул, на „Спа” и „Зандвоорт” ефективността на RB18 беше различна, въпреки че и в двата случая Макс се бореше за победата. Но когато Ред Бул са в най-добрата си форма, разликата с всички останали е 1 секунда на обиколка.”

Ръсел даде този пример, за да обясни, че при Мерцедес този сезон разликата при представянето на W13 на различните трасета е доста по-голяма.

Хамилтън ще стартира Гран При на Италия от дъното на колоната

„Едно е да се бориш за 5-о или 6-о място, съвсем друго е да имаш възможност да участваш в битката за победата, какъвто беше нашият случай на „Зандвоорт” – допълни Ръсел. – Не мисля, че при нас проблемът е само в концепцията на автомобила, но развитието на колата изисква обработването на огромно количество информация.”

Хамилтън се извини на екипа на Мерцедес

Ръсел трябваше да отговори и на въпроса защо в Мерцедес не са го използвали като своеобразен буфер между Хамилтън и Верстапен при рестарта преди финала.

Таванът на бюджетите принуждава Верстапен и Перес да използват различни подове

„В Мерцедес не използваме заповеди от бокса, при нас няма първи и втори пилот, двамата с Люис имаме абсолютно равен статут и така трябва да бъде – обясни Джордж. – Ако Макс беше зад нас, то щях да се опитам да го задържа, но на „Зандвоорт” решихме, че е по-добре да пробваме нещо по-различно.”

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти