Ръсел предложи лесно решение на проблема с ограниченията на пистите
От началото на сезон 2022 във Формула 1 двамата състезателни директори Нилс Витих и Едуардо Фрейтас налагат много строга политика относно ограниченията на пистите. И двамата прилагат точната буква на правилника, а именно, че белите линии определят трасето, а не бордюрите, които са зад тях.
По времето на Майкъл Маси често се случваше границите на трасетата да се променят всяка сесия, като те ту бяха бялата линия, ту външния ръб на бордюра, ту изобщо не се следяха на даден завой. Това често водеше до обърквания не само за феновете, но и за отборите и пилотите, които не знаеха какво точно им е позволено и какво – не.
Крайно време е да спрат подигравките с Формула 1
Именно заради това от началото на тази година се спазва постоянна политика, според която бялата линия определя външния край на пистата. Ако пилот премине и с четирите си гуми извън тези ограничения, то той губи времето, което е записал в съответния тур, ако това се случи по време на тренировки или квалификации. По време на състезанията всеки пилот има правото да ошири траекторията три път, без да има основателна причина за това, преди да бъде наказан с поне 5 секунди.
По време на състезанието за Гран При на Австрия цели четирима пилоти получиха такова наказание, а в тренировките и квалификацията имаше множество изтрити обиколки. Това доведе до огромно недоволство от страна на пилотите, които смятат, че получават твърде тежки санкции за това, че са напуснали пистата с 1-2 сантиметра, което не им носи никаква печалба на време.
Според пилота на Мерцедес Джордж Ръсел този проблем може да бъде решен много лесно, ако зоните за сигурност отново станат изцяло с чакъл, а не както е сега основно с асфалт.
„Има много неща, за които е ясно какво е разрешено и какво не е. Но в състезателните ситуации никога няма точно определение, защото всеки инцидент е различен. Това е много трудна позиция за всички, но нещата вече излизат извън контрол.
„Всичко тръгва от същината на проблема. Ако имахме чакъл всички пилоти щяхме да третираме завоите по различен начин, резултатите щяха да са други и наказания различни. Тогава нямаше да изпадаме в тези ситуации“, обясни Ръсел.
Пилотите във Ф1 доволни от една промяна на „Ред Бул Ринг“
„За нас пилотите е много трудно да преценяваме точно белите линии, защото не можем да ги усетим. Когато се състезаваме гума до гума, ако те избутат, ще продължиш да натискаш, в опита си да атакуваш в следващия завой, но там има чакъл или нещо друго, което може да те накаже ако сбъркаш, затова и двамата пилоти имате друг подход“, добави британецът.
Албон не е доволен от стюардите, които „постоянно местят гредите“
„Мисля, че те ни слушат, но не може всяка седмица да променят правилата, когато даден пилот предложи нещо. Тя трябва да държат на своето, но трябва да са постоянни в решенията си и всичко да е ясно за нас. Мисля, че наказанията трябва да се по-константни, но това ще стане само когато има повече постояннство в хората, които следят за спазването на правилата“, завърши Ръсел.