Защо ФИА изнервя Ауди и Порше?
Световният съвет на ФИА трябва да одобри на 29 юни новите технически правила, по които ще се създават задвижващите системи във Формула 1 за сезон 2026. Ауди и Порше, за които от доста време вече се говори, че ще влизат във Формула 1, се опитват да окажат максимален натиск върху ФИА тези технически регулации да станат факт преди лятната пауза в световния шампионат.
Това условие на германските компании беше ясно от самото начало - Ауди и Порше ще влязат във Формула 1, когато правилата за двигателите за 2026 година бъдат одобрени, припомня списанието auto motor und sport. Тези технически правила се дискутират от две години, а от ФИА обещаха на двете германски марки всичко да се случи в срок.
От Порше искаха да обявят бъдещото си сътрудничество с Ред Бул в предстоящата Гран При на Австрия. А пък в Ауди чакат одобрението на ФИА, за да започнат сериозни преговори относно купуването на някой от отборите, които сега участват във Формула 1.
Ауди купува Заубер?
Но плановете на германците започнаха да се объркват, след като стана ясно, че на 29 юни членовете на Световния съвет ан ФИА няма да обсъждат правилата за двигателите, съответно след това заседание няма да има официални съобщения от двете марки на VW Group.
Ред Бул: Логично е да преговаряме с Ауди и Порше
Това е и причината за нетърпението на германците - ако приемането на правилата се отложи за август, след това ще има едва 3 години и 5 месеца за подготовка на новите участници. Двете компании трябва да конструират собствена система за задвижване, както и да изградят самостоятелни моторспорт структури, които да изпълняват програмата им във Формула 1.
Строл: Ауди има интерес към Астън Мартин
Участието на Ауди и Порше във Формула 1 ще е много важно за спорта, тъй като ще придаде допълнителна тежест на световния шампионат, а оттам ще се вдигне и цената на всеки един тим, който присъства на решетката. В момента минималната цена на най-слабия отбор - като Уилямс или Хаас е над 400 милиона долара.
Шефът на Фолксваген Груп: Порше и Ауди влизат във Формула 1
Новите технически правила създадоха сериозно напрежение и във ФИА. Бившият вече генерален секретар на федерацията Петер Байер до последно се бореше пакетът правила да е готов през юни, което успя да ядоса президента Мохамед бин Сулайем. Бин Сулайем държеше той да определи моментът, в който правилата да бъда представени, но след раздялата с Байерн той трябваше да посрещне натиска на Ауди и Порше. Бин Сулайем обеща на шефовете на Формула 1, че новите правила ще са готови през юли, а преди Гран При на Канада потвърди същото и в два отделни конферентни телефонни разговора с бордовете на директорите на Ауди и Порше, като в тях участва и шефът на Формула 1 Стефано Доменикали.
Ауди предлага 650 милиона евро за Макларън
Сега предстои да видим дали ще бъде използвана следващата възможност - Гран При на Австрия на “Ред Бул Ринг”, защото на “Силвърстоун” няма да има сбирка по този въпрос. В Австрия трябва да се комисията за Формула 1 на ФИА, а след това Световният съвет да гласува новите правила. Когато това решение е факт, Ауди и Порше ще трябва в рамките на 15 дни да заявят, че ще се регистрират за участие в сезон 2026 във Формула 1. И това да бъде потвърдено пред медиите преди лятната пауза във Формула 1. Например в дните на Гран При на Франция или в Унгария.
Кен Блок на планинско с розово Порше
Доменикали вече заяви пред шефовете на ФИА и Формула 1, че е недопустим провал по тази тема, като се има предвид колко дълго се обсъждат новите правила и няма как Ауди и Порше да бъдат отблъснати. Ако това стане, последиците ще са много неприятни за Формула 1, а трябва да имаме предвид и факта, че още няколко автомобилни компании следят с интерес преговорите с Ауди и Порше, за да преценят дали си струва да се пробват и те в световния шампионат.