Тото Волф: Поведението на колегите ми е жалко
Шефът на Мерцедес Тото Волф отвори нова страница в политическата битка във Формула 1, свързана с експлоатирането на темата с подскачането на автомобилите от началото на сезона. Преди Гран При на Канада ФИА реши да се намеси доста грубо в темата като издаде техническа директива за премахване на подскачането и въвеждане на задължително повдигане на автомобилите с 10 милиметра, както и наказания ако документът не бъде изпълнен. В хода на уикенда в Монреал обаче стана ясно, че това няма как да бъде приложено още сега и темата беше отложена за “Силвърстоун”.
След намесата на ФИА от Мерцедес решиха да използват втори укрепващ елемент за пода, който да го подсили и да намали подскачането. Но това пък накара другите отбори да реагират, като обясниха, че може да попадат протест срещу тези промени по W13, тъй като техническите правила не са променени и подобни решения все още не са разрешени.
Вчера сутринта в Монреал имаше среща на шефовете на отборите във Формула 1 и се предполага, че темата за подскачането на колите и намесата на ФИА е била най-важната, като противопоставянето на шефовете на тимовете е достигнало нови висоти.
И Леклер се обяви против директивите на ФИА
“В този спорт всеки се опитва да се сдобие с предимство, но тази ситуация стигна твърде далеч - обясни Волф. - Поне по един пилот от всеки отбор се оплаква, че е имал силни болки след Баку, че са имали смущения в зрението и им е било трудно да задържат колите на пистата. Шефовете на отборите се опитват да манипулират това, което са казали пилотите, за да си запазят предимството и играят политически игри, когато ФИА се опитва да намери бързо решение. Това е жалко поведение.”
Верстапен е разочарован от решението на ФИА
Мерцедес е тимът, пострадал най-много от подскачането и вече стигнахме до ситуацията, в която Волф и Джордж Ръсел обвиняват другите за това, което правят те.
Верстапен отвя конкуренцията и ще стартира първи в Канада, Алонсо – втори
“Тук не става въпрос само за Мерцедес, всички коли имаха такива проблеми в Баку, а някои все още имат такива проблеми и в Монреал. Колите са с твърде твърдо окачване и продължават да подскачат”, допълни Волф.
В същото време от другите отбори, включително Ред Бул и Ферари обясниха, че намесата на ФИА и изместването на темата в областта на безопасността ще ги лиши от предимството, спечелено от по-доброто прилагане на новите правила. И тъй като Мерцедес не са се справили достатъчно добре с работата си, сега търсят начин да наваксат това изоставане, но без да понасят жертви.