Пилотът на Ферари Шарл Леклер също се обяви срещу мерките на ФИА, предназначени да премахнат подскачането на автомобилите, което тормози почти всички отбори от началото на сезона. Но се оказа, че никой във Формула 1 не одобрява идеята на ФИА да промени правилата в хода на сезона. Включително и Мерцедес, които са най-засегнати от неуспешната битка с подскачането.
А отборите, които вече постигнаха успехи в борбата с подскачането се чувстват ощетени от тези идеи, тъй като това ще им отнеме предимството, за което са се борили при развитието на новите коли и са се справили по-добре от другите.
Джордж Ръсел повдигна сериозно темата след състезанието в Баку, още пилоти се оплакаха от въздействието върху тях на подскачането, а Люис Хамилтън едва излезе от колата си след финала.
Хамилтън: Колата на Мерцедес става все по-зле
“Разбирам гледната точка на Джордж, защото беше много неприятно това, което преживяха двамата с Люис в Баку - заяви Леклер. - Но не може да се подценява работата, свършена от отборите, за да се преборят с този проблем. Това е основният ни приоритет, откакто за първи път се качихме в новите коли. Свършихме много работи, за да се справим с това и сега ще трябва да изхвърлим всичко постигнато, само защото един отбор има по-големи проблеми от другите в борбата с подскачането. Разбирам тезата на Мерцедес, но също така знам, че има и решения на проблема.”
Няма да има наказания за подскачащите коли в Канада
ФИА първо обяви, че ще налага принудителни промени по колите - като увеличение на клирънса с 10 мм, ако тимът не успее да отстрани сам подскачането. И като това не стане, ще има наказания. Но вчера от федерацията уточниха, че трябва да се събере много информация за този проблем и в Канада няма да има санкции за тези отбори, чиито автомобили все още подскачат.
Снимки: Gettyimages