На Сайнц му е било трудно да повярва колко бърз е бил Леклер в началото на сезон 2021
В първия си сезон с цветовете на Ферари Карлос Сайнц успя да запише своето най-добро класиране в световния шампион, след като завърши на пета позиция с актив от 164.5 токи,
Испанецът обаче призна, че в началото на годината му е било трудно да повярва как Шарл Леклер е карал болида SF21 да изглежда бърз. С течение да годината самият Сайнц се адаптира към характеристиките на автомобила и успя да запише няколко силни класирания, които му донесоха и петото място при пилотите.
Ферари ще започнат преговори със Сайнц през зимата
„Още от началото на тестовете в Бахрейн имах да уча много от Шарл. Начинът, по който той кара колата, за да бъде тя бърза, е много специфичен и трябваше да се адаптирам. Трябваше да копирам много неща, които виждах на телеметрията. Понякога беше трудно да повярвам, че дадено нещо е възможно. Той беше толкова бърз, че чак беше шокиращо.
„Стъпка по стъпка, с адаптиране и учене успях да достигна следващото ниво. Все още има неща, които ще правим през зимната пауза, той е много по-силен от мен в определени области. Ще разменим информация и ще се опитаме и двамата да станем по-добри пилоти“, каза Сайнц.
Партньорството между него и Леклер бе едно от най-равностойните през 2021 година, като двамата бяха разделени от само 5.5 точки в края на сезона. Една от причините за това е близостта, която двамата имат и извън пистата, която им позволява много по-лесно да си споделят и да се учат един от друг.
„Научихме много. Както винаги, когато имаш нов съотборник ти се учиш, като например начините, по които Карлос подхожда към уикендите. Начинът му на работа, талантът му, чистата му скорост и начинът му на завиване. Той имаше страхотна година и наистина ме притискаше да се представям все по-добре с всяко следващо състезание.
Във Ферари са доволни от отборния дух на Леклер и Сайнц
„Една от силните страни на Карлос е менежирането на състезанието и гумите, което беше моя голяма слабост през 2019. Смята, че напреднах много като пилот в това отношение през 2020 и отново през тази година, благодарение на Карлос“, заяви Леклер.
С общите си усилия Леклер и Сайнц върнаха Ферари в челната тройка на конструкторския шампионат, след като през 2020 Скудерия завърши на разочароващото шесто място при отборите. За тяхна жалост сезон 2021 бе вторият пореден, в който те не успяха да запиша победа, което се случва за първи път от началото на 90-те, когато италианският тим записа три поредни години без победа между 1991 и 1993.