В Хаас нямат много резервни части преди последния уикенд във Формула 1 за 2021
Ръководителят на тима на Хаас във Формула 1 Гюнтер Щайнер призна, че американският тим разполага с много малко резервни части за предстоящия тази седмица уикенд за Гран При на Абу Даби.
В снощната Гран При на Саудитска Арабия и двете коли на Хаас пострадаха, което чувствително вложи положението на екипа. Първо Мик Шуамхер разбира своя болид в ултрабързия 22-и завой, което доведе излизане на колата за сигурност, а в последствие и спиране на състезанието за около 20 минути.
При неговото подновяване Никита Мазепин бе въвлечен в инцидента на Серхио Перес, Шарл Леклер и Джордж Ръсел, като руснакът нямаше шанс да избегне сериозен удар в почти спрелия Ръсел. Този контакт на практика унищожи шасито на Мазепин и той ще трябва да използва резервно такова на „Яс Марина“.
„По-добре е, че тези инциденти се случиха сега, а не преди пет състезания. Имаме само един уикенд до края. Разполагаме с нужните резервни части да поправим колите, но не и ако имаме нов инцидент в Абу Даби“, коментира ексцентричният италианец.
Той също така описа и какви точно са били пораженията по двете коли на Хаас.
„Мик унищожи напълно три края, скоростна кутия, под и страници, но шасито му е добре. Това на Никита обаче е терминално повредено, няма как да се използва повече. Щетите дойдоха от удара на гумите. Те удариха шасито като барабан. Предното окачване също замина. Задният край не е толкова зле, но предницата е напълно унищожена“, каза Щайнер.
Ландо Норис: Формула 1 трябва да промени глупавото правило за червения флаг
„Както казах имаме резервни части, планирали сме всичко, но ако имаме голяма катастрофа в първата тренировка, нещата ще са много опасни. В противен случай всичко ще е наред“, завърши ръководителят на Хаас.
Гран При на Абу Даби ще бъде последно състезание във Формула 1 за 2021 година, с което ще се сложи край на най-дългия сезон в историята на шампионата. Първоначалното той трябваше да съдържа 23 старта, но зарди пандемията от коронавирус те бяха намалени на 22, което е с един повече от проведените през 2016, 2018 и 2019 21 състезания.