Ферари дебютира новия двигател в Турция
По информация на motorsport.com тимът на Ферари ще въведе в употреба своя нов двигател по време на уикенда за Гран При на Турция през месец октомври.
Както е известно, италианският екип има дефицит на топ скорост на правите, като това се дължи на ниската мощност и по-високото челно съпротивление, което генерира SF21. Това бе изключително видно по време на отминалия уикенд за Гран При на Италия, когато Шарл Леклер и Карлос Сайнц бяха лесна плячка за пилотите на Макларън, Мерцедес и Ред Бул на дългите прави на „Монца“.
От Ферари обаче се надяват, техният нов двигател да реши поне до някаква степен този проблем, което да им позволи да са по-конкурентоспособни. А това ще се случи въпреки забраната за развитие на двигатели в хода на сезон 2021, която бе въведена заради COVID-19 пандемията. От Ферари обаче са намерили лека вратичка в правилника, която им позволява да въведат подобрение по време на годината, тъй като от нейното началото те използват спецификации, които са версия 2020, а не 2021.
Ферари със значителни подобрения по двигателя във втората половина на сезон 2021
Ръковдителят на тима Матиа Биното също така потвърди, че новият агрегат не е бил готов на време, за да бъде използван в Гран При на Италия.
„Двигателят не бе готов за „Монца“. Ако можехме, щяхме да го използваме вече. Ще го използва в първия възможен момент“, каза италианецът.
Надеждата на Ферари е този нов двигател, който в комбинация с иновациите на Шел се очаква да име донесе около 10 конски сили, да им позволи да се преборят с Макларън за третото място при конструкторите. След двойната победа на британския тим на „Монца“ неговата преднина над „Черните кончета“ е 13.5 точки при оставащи осем старта до края на кампанията. Първият от тях ще бъде за Гран При на Русия следващата неделя, а две седмици по-късно ще бъде и надпреварата на „Истанбул Парк“.
Единият минус на въвеждането на въпросния агрегата е, че и за Леклер, и за Сайнц той ще бъде под номер четири за сезона. Това ще означава, че и двамата ще трябва да стартират от дъното на колоната в първото състезание, в което използват въпросния двигател.