Ферари дебютира новия двигател в Турция

Ферари дебютира новия двигател в Турция

По информация на motorsport.com тимът на Ферари ще въведе в употреба своя нов двигател по време на уикенда за Гран При на Турция през месец октомври.

Както е известно, италианският екип има дефицит на топ скорост на правите, като това се дължи на ниската мощност и по-високото челно съпротивление, което генерира SF21. Това бе изключително видно по време на отминалия уикенд за Гран При на Италия, когато Шарл Леклер и Карлос Сайнц бяха лесна плячка за пилотите на Макларън, Мерцедес и Ред Бул на дългите прави на „Монца“.

От Ферари обаче се надяват, техният нов двигател да реши поне до някаква степен този проблем, което да им позволи да са по-конкурентоспособни. А това ще се случи въпреки забраната за развитие на двигатели в хода на сезон 2021, която бе въведена заради COVID-19 пандемията. От Ферари обаче са намерили лека вратичка в правилника, която им позволява да въведат подобрение по време на годината, тъй като от нейното началото те използват спецификации, които са версия 2020, а не 2021.

Ферари със значителни подобрения по двигателя във втората половина на сезон 2021
Ферари със значителни подобрения по двигателя във втората половина на сезон 2021

Ръковдителят на тима Матиа Биното също така потвърди, че новият агрегат не е бил готов на време, за да бъде използван в Гран При на Италия.

„Двигателят не бе готов за „Монца“. Ако можехме, щяхме да го използваме вече. Ще го използва в първия възможен момент“, каза италианецът.

Надеждата на Ферари е този нов двигател, който в комбинация с иновациите на Шел се очаква да име донесе около 10 конски сили, да им позволи да се преборят с Макларън за третото място при конструкторите. След двойната победа на британския тим на „Монца“ неговата преднина над „Черните кончета“ е 13.5 точки при оставащи осем старта до края на кампанията. Първият от тях ще бъде за Гран При на Русия следващата неделя, а две седмици по-късно ще бъде и надпреварата на „Истанбул Парк“.

Единият минус на въвеждането на въпросния агрегата е, че и за Леклер, и за Сайнц той ще бъде под номер четири за сезона. Това ще означава, че и двамата ще трябва да стартират от дъното на колоната в първото състезание, в което използват въпросния двигател.

Последвайте каналите ни в:

Снимки: Gettyimages

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти