Алфа Ромео определи промяната в правилата за "гъвкавите" крила като "шега"
Ръководителят на отбора на Алфа Ромео Федерик Васьор определи решението на Международната автомобилна федерация (ФИА) за въвеждането на нови тестове за гъвкавостта на крилата от Гран При на Франция като „шега“.
Според французина, тези промени в правила ще струват състояние на отборите, които ще бъдат принудени да подсилят своите части, като в същото време разликата в темпото няма да е значителна. Васьор също така заяви, че такива промени не са справедливи към отборите, които са проектирали своите крила да отговарят на правилата, както те са били написани в началото на сезона.
От Ред Бул ще трябва да променят "гъвкавите си крила"
До тази промяна в правилата се стигна, след като седемкратният световен шампион Люис Хамилтън се оплака от твърде голямата „гъвкавост“ на задното крило в болида на Ред Бул на Макс Верстапен по време на предходната Гран При на Испания.
„Ще имаме време да променим крилата, но това ще ни струва състояние. Опитваме се да спестим всяко пени, да имаме по-малко персонал на пистата и накрая имаме такива промени, това си е шега.
Люис Хамилтън заподозря Ред Бул в измама
„Разликите във времената за обиколка ще са минимални. Ние сме правили директни сравнения няколко пъти и разликата не бе голяма. Това обаче не е моето притеснение. Заради това ли другата седмица няма да промени минималното тегло? Защото един отбор не може да стигне до него...
„Имахме написани правила с определени тестове и не мисля, че ние сме по-умни от другите. Всеки отговаряше на тези ограничения и от ФИА решиха да ги променят. Малко е изненадващо, защото тези промени идват по време на сезона. Проблемът не е във въвеждането на нови тестове или тяхното провеждане, те промениха стойностите на тестовете. За мен това поставя прецедент защото ако си на лимита и си свършил добре своята работа, сега трябва да правиш нови крила. Това от гледна точка намаляването на разходите е голям удар.
Волф: Формула 1 рискува много протести в Баку заради гъвкавите крила
„Работата на инженерите във Формула 1 е да проектират части на лимита на правилата. Ако те се променят по време на сезона, това означава, че ти ще трябва да правиш нови части“, завърши Васьор.
Според ръководителя на Ред Бул Кристиан Хорнер, тази промяна в правилата може да струва приблизително половин милион щатски долара на отборите, които трябва да проектират нови крила.