Волф: Формула 1 рискува много протести в Баку заради гъвкавите крила
Ръководителят на отбора на Мерцедес във Формула 1 Тото Волф сподели мнението си, че очаква много протести срещу легалността на „гъвкавите“ крила, които се ползват от част от отборите на стартовата решетка по време на уикенда за Гран При на Азербайджан след две седмици.
Въпросните крила попаднаха под светлина на прожекторите по време на уикенда за Гран При на Испания, когато пилотът на Мерцедес Люис Хамилтън се оплака от твърде голямото огъване на задното крило на болид на Ред Бул, управляван от Макс Верстапен. Според британецът това огъване и съответното намаляване на челното съпротивление дава близо 0.6 секунди аванс на обиколка за тима на Биковете.
Според много експерти обаче, тази цифра е силно завишена, но въпреки това от Международната автомобилна федерация (ФИА) обявиха, че от Гран При на Франция ще бъдат въведени по-строги тестове. Волф обаче заяви, че това забавено въвеждане на тези тестове ще предизвика недоволство по време на уикенда за Гран При на Азербайджан след две седмици.
„Забавянето на въвеждането на тези тестове, по каквато и да е причина, оставя вратата за протести отворена. Не само ние, но и още два отбора сме най-засегнати, може би и други, а със сигурност даден протест може да стигне до Международния апелативен съд (ICA). Ситуацията ще стане много грозна и може да изминат седмици преди да се намери решение. Не трябваше да се стига до тази ситуация, особено когато имахме четири седмици преди най-представителното състезание за този проблем“, коментира Волф.
Причината надпреварата в Баку да бъде маркирана като най-представителна за предимството на „гъвкавите“ крила е наличието на дългата повече от два километра отсечка на пълна газ в края на обиколката. В същото време останалата част от трасето е изключително бавна, което кара отборите да настройват колите си с по-големи ъгли на атака на своите крила. В същото време, ако тези крила се огъват повече от допустимото на правите, какъв според Мерцедес е случаят с тези на Ред Бул, това дава значително предимство на тимовете, разполагащи с подобни части.
„Ясно е, че ако имаш две последователни състезания или само две седмици между тях, времето не е достатъчно за въвеждането на подобни нови тестове. Ние обаче имахме четири седмици до старта в Баку, което за мен е напълно достатъчно за да се се направят тези крила по-здрави и да издържат новите тестове“, добави Волф.
Той също така заяви, че това „половинчато“ решение от страна на ФИА с въвеждането на по-строг тест може да принуди Мерцедес да направят своето крило „по-гъвкаво“.
„Ще трябва да модифицираме нашето крило. Ще трябва да го направим по-меко. Нашето крило е много здраво и отговаря на правило 3.8, което казва, че то не трябва да е подвижно. Новият тест обаче е половинчато решение, което ни дава възможности. Не е изключено и нашите крила да станат по-гъвкави в бъдеще“, завърши Волф.
Причината за забавеното въвеждане на новия тест е нуждата от технологично време отборите да направят своите крила по-здрави, за да могат те да издържат новите изпитания.