Ред Бул отговориха на поредните нападки от Мерцедес
Шефът и акционер в отбора на Мерцедес във Формула 1 Тото Волф направи интересно изказване по адрес на основните конкуренти на германците за титлата през тази година от отбора на Ред Бул. Според австриеца Биковете ще използват всички данни за двигателите на Хонда, с които в момента се състезават, и ще ги дадат на Фолксваген, с които да си партнират от сезон 2025, когато договорът им с японския производител вече ще е изтекъл.
Съветникът в Ред Бул Хелмут Марко побърза да отговори категорично на Волф, че твърденията му са пълна измислица, целяща да всява смут в Ред Бул и партньорите им от Хонда по време на сезона, в който Макс Верстапен е най-близо до това да свали звездата на „Черните стрели“ от трона му и да спечели световната титла.
„Твърденията на Волф, че ще дадем данните на Хонда на Фолксваген, са пълна измислица и целят да вкарат смут в отбора и отношенията ни с японците, които трябва да кажа, че няма как да са по-добри. Ние никога не бихме направили нещо подобно, а и си има договори са конфиденциалност, които няма да нарушим“, отговори Марко на Волф.
„Нашата голяма мечта е да бъдем в позицията на Ферари и да разработваме и произвеждаме шаситата, задвижващите системи и аеродинамиката в една фабрика. Вече стартирахме този огромен проект, който ще развиваме в периода до 2025 година. Тогава вече трябва да сме готови с всичко, за да сме напълно независими. Първата крачка е да започнем да произвеждаме и експлоатираме двигателите на Хонда от следващата година до 2024 година. С промяната на правилата от сезон 2025, когато разходите за новите двигатели драстично ще се намалят с внедряването на стандартизираните компоненти, ще сме готови и с нашата задвижваща система“, завърши австриецът.
Миналата седмица стана ясно, че от Ред Бул вече са говорили със сто от служителите на Мерцедес от подразделението им за производство на двигатели в Бриксуърт, Англия. Тогава Волф призна, че засега съперниците им са успели да убедят да преминат в Милтън Кийнс само 15 от тях.
Темповете, с които бройката инженери, преминали от Мерцедес в Ред Бул, се увеличава, са бързи и ситуацията може да стане много по-сериозна от тази, в която се опитва да убеди всички Волф. Според австриеца обаче за Мерцедес в Бриксуърт работят 900 от най-добрите специалисти в света по двигателите и липсата на толкова малка част от тях няма да се отрази негативно.