Шефът и акционер в отбора на Мерцедес Тото Волф призна, че съперниците им от Ред Бул във Формула 1 вече са започнали да привличат инженери от подразделението за двигатели на германците в Бриксуърт, Англия. От Ред Бул Пауъртрейнс вече съобщиха за седем нови членове в своя екип, които са работили в Бриксуърт от 80-те години на миналия век.
Един от тях е Бен Ходжкинсън, който ще бъде технически директор на новата компания, която трябва да разработи и произвежда двигателите на Ред Бул. Тото Волф призна, че от Ред Бул вече са говорили със сто от неговите служители, но засега са успели да убедят да преминат в Милтън Кийнс само 15 от тях.
Темповете, с които обаче бройката инженери, преминали от Мерцедес в Ред Бул, се увеличава бързо и ситуацията може да стане много по-сериозна от тази, в която се опитва да убеди всички Волф. Според австриеца за Мерцедес в Бриксуърт работят 900 от най-добрите в света специалисти по двигателите и липсата на толкова малка част от тях няма да се отрази негативно.
Офанзивата по изграждането на успешна фабрика за двигатели от Ред Бул Пауъртрейнс е огромна от страна на собственика и милиардер Дитрих Матешиц. Мечтата на австриеца е отборът му да е независим производител във Формула 1, както са Мерцедес, Ферари и Рено с новия им проект Алпин.
Автомобилният производител Хонда, сегашният доставчик на двигатели за Ред Бул, се оттегля от Формула 1 в края на тази година. Японците подписаха договор с Биковете, по силата на който ще им позволят да използват двигателите им до края на 2024 година. Тогава свършва сегашното замразяване на развитието на задвижващите системи и от началото на 2025 година влизат в сила големите промени в правилата за двигателите.
Дотогава от Ред Бул Пауъртрейнс трябва да са натрупали нужния опит с агрегатите на Хонда и да са създали напълно работеща фабрика и нов двигател, с който отборът да се състезава за първи път в историята си във Формула 1 като независим производител.