Верстапен: Формула 1 има нужда от по-добро решение за границите на пистите
Пилотът на Ред Бул във Формула 1 Макс Верстапен заяви преди старта на уикенда за Гран При на Испания, че спортът има нужда от по-добро решение на проблема с ограниченията на трасето.
От началото на сезон 2021 неколкократно тълкуванията на границите на пистите попадаха под прицела на фенове, пилоти и отбори, като най-коментираният момент бе битката за победа между Верстапен и Люис Хамилтън в Гран При на Бахрейн. Тогава нидерландецът мина пред своя конкурент, но напусна очертанията на трасето на излизането от четвърти завой и бе принуден да върне позицията, след което така и не успя да направи нова успешна атака. Проблемът не бе толкова в изпреварването на Верстапен, а във факта, че по време на състезанието Хамилтън бе забелязан да оширява по идентичен начин същата крива поне 29 пъти, което според различни изчисления му е донесло между 5 и 7 секунди, но това остана ненаказано от страна на съдиите.
Крайно време е да спрат подигравките с Формула 1
На „Имола“ нямаше много проблеми заради наличието на доста зони за сигурност с чакъл, но в Португалия преди седмица отново имаше няколко спорни момента, като отново те бяха в ущърб на Верстапен. На „Портимао“ пилотът на Ред Бул загуби своята най-бърза обиколка в състезанието и съответната бонус точка за нея, заради леко напускане на очертанията на 14-я завой, като същото се случи и в квалификацията, когато Верстапен загуби пол-позишъна заради същото нарушение в друга част на трасето.
Веднага след надпреварата преди седмица, моторспорт съветникът на Биковете д-р Хелмут Марко заяви, че неговият тим е загубил победа, най-бърза обиколка и пол-позишън в първите три кръга заради непостоянните тълкувания на границите на трасетата. На същото мнение бе и ръководителят на тима Кристиан Хорнер, който смята, че Серхио Перес е загубил шансове за нещо повече от четвъртото си място в Португалия, след като в началото е бил изпреварен от Ландо Норис, когато пилотът на Макларън е бил извън трасето, но това е било оставено без последствия.
По време на пресконференцията преди уикенда на „Каталуния“, Верстапен отбеляза, че ще е трудно да се уеднаквят бордюрите на всички писти, заради нуждата те да приемат и други шампионати, но смята, че трябва да бъде намерен някакъв компромис.
„Мисля, че трябва да намерим някакво решение. Разбирам, че някои писти ги споделяме с MotoGP, а там са нужни различни бордюри от тези, които искаме ние. Въпреки това смятам, че може да бъде намерено компромисно решение, което да работи за всички. С нашите скорости в завоите ние можем да използваме цялата писта заради нивата ни на притискане и това прави трудно следенето на границите на пистите. От моята гледна точка ние трябва да се опитаме да върнем чакъла в близост до външните ръбове на пистите. Това обаче не е желано от управителите на трасетата, защото понякога хора си наемат пистите, излизат и разхвърлят чакъл по трасето и той трябва да бъде почистен, а това струва пари.
Мика Хакинен: Верстапен вече прекали с грешките и няма право на повече
„Друго, което е странно, е как понякога границата е бялата линия, друг път бордюра. Ще е по-добре ако имаме нещо като твърда преграда зад бордюра, която да не ни позволява да излизаме зад тях“, заяви Верстапен.