-
Sportal.bg
-
Моторни спортове
-
Автомобили
-
Audi през 2020 - как автомобилният гигант премина през най-трудното (Видео)
Audi през 2020 - как автомобилният гигант премина през най-трудното (Видео)
Днес, гледайки назад към всичко случило се през изминалата година, можем да кажем много неща. Бяхме заедно, но разделени, отменихме плановете си, но направихме нови, останахме си вкъщи, но мислено и дигитално бяхме на пистата - не се предадохме и гледахме с надежда към новата година, в която да сме още по-силни. И Audi направиха същото.
"Четирите кръга" – символът на един от най-старите автомобилни производители в Германия За Audi несъмнено 2020-a беше емоционална и даде обещаваща заявка за мястото си сред най-иновативните и конкурентоспособни производители на пазара. Автомобилният гигант си каза сбогом с DTM като заводски участник, но преди това вдигна и трите шампионски титли за втори пореден път. Това беше триумфално "сбогом" за Audi RS 5 DTM и турбо ерата със състезателни автомобили от Клас 1, но и обещаващо "здравей" за следващата глава от историята, която ще дойде, пък каквото ще да става.За в бъдеще усилията на Audi в моторспорта ще са концентрирани към устойчива електрическа мобилност чрез шампионата с електрически болиди Формула Е. Когато става дума за автомобилните компании и техните практики за справяне с COVID кризата, погледът ни несъмнено се спира върху Audi и авангардните стратегии, чрез които водещата в автомобилостроенето компания успява да запази работни места и дори да постигне безпрецедентен успех в историята на продажбите си през последното тримесечие на 2020 година. Audi отдава изключително внимание на движещата сила на компанията – своите служители, като им осигурява безопасно и сигурно работно място. В името на социалната отговорност и запазването на концепцията за свързаност между екипите компанията разработва и въвежда виртуалното 3D пространство “Audi spaces”, като копие на реалната работна среда, създавайки много възможности за взаимодействие. Глобалната пандемия възпрепятства и 90-ото издание на автомобилното изложение в Женева, по време на което щеше да бъде представен Audi A3 Sportback - четвърто поколение на модела, съчетаващо прогресивен дизайн и иновативни технологии. Въпреки това световната премиера се осъществи в дигитален формат - стъпка, която много брандове се оказаха принудени да предприемат, но определено не всички успяха в действителност да направят, защото дигитализацията, макар и неизбежна, не е толкова лесна за осъществяване.
Но Audi го направиха и както през 1980-а бяха звезди на Женевския автосалон, вдигайки покривалото от най-известния модел на марката – спортното купе със задвижване на четирите колела и петцилиндров турбо двигател Audi Quattro, така и сега излязоха смело на сцената, за да покажат най-новия член на семейството. Четири пръстена и четири задвижвани колела!Quattro със своите инженерни решения и системи е не само революция за автомобилния свят, но и помогна на марката да доминира света на рали състезанията, както и на други шампионати по целия свят. Задвижването на четирите колела е основна запазена марка и стълб на Audi вече повече от 40 години. Големият успех варира от ръчно заключващия се централен диференциал през 1980 г. до трите електрически мотора, които задвижват новите модели S от продуктовата линия на e-tron на Audi.Иновативните решения на Audi не се изчерпват дотук. С поглед към бъдещето и препратка към традицията, Audi e-tron GT concept съчетава концепцията за модерно излъчване и по-нисък разход благодарение на изцяло електрическо задвижване. Със 100% еко-електричество и топлина от възобновяеми източници, серийното производство на най-мощния електрически автомобил на Audi е въглерод-неутрално, което е само още една стъпка към постигането на устойчиви цели и заявява отговорно отношение към проблемите със замърсяването на околната среда. На мисия
Eкологичната им програма включва разнообразни мерки в производството и логистиката за ефективно и устойчиво намаляване на екологичния отпечатък. Фокусните точки включват декарбонизация, ефективност на ресурсите, биоразнообразие и иновационни решения за използване на водата. Предвид нарастващия интерес към електрическите и хибридните автомобили и необходимостта околната среда да бъде опазена, компанията от Инголщад планира да премахне изцяло двигателите с вътрешно горене от своите модели в рамките на следващите 10–15 години. План, който пандемията не можа да отмени.Изминалата година само затвърди името на марката сред основните иновационни лидери. Главният изпълнителен директор на Audi, Маркус Дюсман, стартира обещаващ проект “Artemis” – звено за ускорено разработване на допълнителни модели автомобили. Проектът се фокусира върху новите технологии за електричество, като първата задача на ръководителя на звеното, в лицето на главния инженер Алекс Хицингер, е създаването на високоефективен електрически автомобил. За осъществяването на поредния амбициозен проект отново е нужен "Прогрес чрез технологии", или Vorsprung durch Technik, както гласи повече от половин век слоганът на от Audi.
Вижте още във видеото: