Стастистиката на продажбите за AUDI AG през 2020 година завърши с най-успешното тримесечие в цялата история на компанията: между октомври и декември фирмата е предала на крайни клиенти общо 505.583 автомобила – като за първи път преминава границата от половин милион автомобила в рамките на едно тримесечие. В една изпълнена с предизвикателства година, която беше белязана от пандемията от Коронавирус, Audi реализира общо 1.692.773 продажби, което е спад с 8,3 процента спрямо предходната година. В Китай със 727.358 продадени автомобила (+5,4 процента) обаче за поредна година се отчита нов рекорден резултат.
С въвеждането на нови дигитални услуги в областта на сервизното обслужване и продажбите, като например Audi Live консултиране, марката с четирите пръстена на емблемите премина успешно през предизвикателствата на пандемията от Коронавирус. Последователната дигитализация в областта на продажбите, както и опита от началото на годината дадоха своя принос, за да може Audi да завърши 2020 година с най-успешното тримесечие в цялата история на компанията.
AUDI AG продължава своята трансформация към компания, създаваща устойчива премиум мобилност и с голяма преднина заема първенството сред германските премиум марки по производство на електромобили. Успешният модел Audi e-tron (включително Audi e-tron Sportback) отбеляза голям ръст на продажбите през изминалата година – с цели 79,5 процента повече от 2019 година (общо 47.324 автомобила).
Audi e-tron е най-продавания електромобил на германски премиум производител в световен мащаб. В Норвегия той дори е най-продаваният модел въобще. В Германия Audi e-tron (включително Audi e-tron Sportback) за последното си тримесечие успя да удвои продажбите си спрямо същия период на предходната година.
Погледът към останалите модели показва, че Audi бележи много сериозен ръст на продажбите при Audi Q3 (+18,1% спрямо предходната година) и при Audi A6 (+11,8%). Мощните и динамични модели на Audi Sport също се представят много добре по отношение на клиентския интерес: над 29.300 доставки към крайни купувачи през 2020 е нов рекорд за подразделението и ръст от 16,1 процента спрямо предходната година.
В Китай Audi бележи по-добри продажби от когато и да било досега. 727.358 доставени до крайни клиенти автомобили се равнява на ръст от 5,4 процента. Четвъртото тримесечие с 214.467 продажби (+7,7%) също е рекордно за въпросния пазар. Икономическият ръст и непрекъснато увеличаващия се стремеж към лична мобилност на най-големия пазар за марката с четирите пръстена на емблемата доведоха със себе си рекордни продажби. Особено успешно се представят Audi Q2 (+33,8%), Audi A6 (+41,1%), Audi A7 (+142,1%) и Audi A8 (+13,8%).
В САЩ 186.620 продажби се равняват на спад от 16,7 процента спрямо предходната година. Силният интерес от страна на клиентите и раздвижването на пазара в края на годината обаче създават положителни очаквания за 2021 година. Специално в SUV-сегмента се наблюдава растящо търсене. Делът на SUV-моделите за 2020 година е 66 процента, а за последното тримесечие достига дори до 74 процента. Важен двигател за продажбите през 2020 година в Щатите са Audi Q3 (+83,9%) и Audi e-tron (+10%). През четвъртото тримесечие Audi Q5 (+15%) и Audi Q8 (+11%) също бележат силно представяне.
В Европа продажбите за 2020 са 619.723, което означава спад от 19,5 процента. Позитивна тенденция се наблюдава при Audi e-tron (+80,6%, включително Audi e-tron Sportback) и при Audi Q7 (+6,3%). През четвъртото тримесечие продажбите отново тръгнаха нагоре – въпреки ограниченията, наложени заради пандемията от Коронавирус: 178.891 продажби между октомври и декември се равняват на плюс от 2,5 процента спрямо предходната година. За 2020 година Audi отбелязва в Германия общо 214.427 продажби (-21,1%). Търсенето на родния за марката пазар обаче сериозно се покачва през последното тримесечие: 61.231 доставки към крайни клиенти се равняват на плюс от 9,2 процента.