(АРХИВ) Най-скъпите спортни марки
Популярното американско финансово-икономическо издание Forbes публикува класация на най-скъпите търговски марки на спортни клубове в света.
В челната десятка се оказаха три клуба по бейзбол и два по американски футбол. Останалите места са заети от европейски футболни гиганти. Започваме отброяването на десетте най-големи от последното място:10. ФК „Арсенал“, Лондон. Стойност – 156 млн. долара. През 2012 г. клубът увеличи доходите си благодарение на спонсорски договори с „Carlsberg” и букмейкърската компания „Betsson” (24 млн. долара).
9. ФК „Барселона“, Каталуния. Стойност – 176 млн. долара. В края на последния сезон клубът отбеляза рекордна печалба – 52 млн. долара. Получените средства ще бъдат дадени за погасяване на дълга на „Барса“, възлизащ на 440 млн. долара.
8. ФК „Ню Ингланд Пейтриътс“, Фоксбъро, щата Масачузетс. Стойност – 188 млн. долара. „Gillette Stadium” е домакинската арена на клуба и е най-големият футболен стадион в САЩ. Около него е построен тъй нареченият „Patriot Place”.
7. Бейзболен клуб „Бостън Ред Сокс“, Бостън, щата Масачузетс. Стойност – 192 млн. долара. Телевизионният рейтинг на мачовете на клуба миналата година е достигнал средна цифра от 7.4 пункта, а това е четвъртият показател в историята на бейзбола.
6. ФК Байерн Мюнхен. Стойност – 192 млн. долара. Най-известният футлобен клуб на Германия е сключил договор за спонсорство с „Adidas” до 2019 г., който предвижда ежегодно изплащане на 36 млн. долара.