Да се откроиш от тълпата (Тест на Renault Clio)
Не е лесно да се откроиш от тълпата. Ако нямаш какво да кажеш, тя те поглъща и смила до нейното ниво. За да изпъкнеш и да те запомнят, трябва да си различен, трябва да си смел и да предизвикваш въпроси.
Истината е, че Renault Clio никога не е бил различен, или поне не беше различен досега. Новото поколение още на пръв поглед се откроява в трафика и ярко показва новата посока, по която поеха в Renault. Най-важното е, че сега той има своя идентичност и не опитва да отговори на конкурентите си, като ги копира, а като им противоречи с цена и качество на използваните материали.
На диетаClio е станал по-голям отвън и отвътре. Това обаче не се е отразило негативно на диетата, на която е бил подложен. Така в крайна сметка французите са свалили 100 кг от тялото му. По-издълженият силует идва и от по-ниския с 45 мм таван в сравнение със стария модел. Задните врати са почти незабележими и благодарение на скритите дръжки се вписват доста красиво в задната част на хечбека.
Вътре в купето е станало по-приятно за прибиваване. Централната конзола е като един общ панел, наподобяващ голям таблет. Там е всичко за връзката ви с колата и останалия свят. От екрана имате лесен достъп до навигация, мултимедия, телефон, информация за автомобила и др. Многото пластмаса е неизбежна за всички представители в този сегмент и не е изключение при Clio, но използваните материали са значително по-качествени и по-добре сглобени в сравнение с предишното поколение
Ефективен и икономиченОчаквано Clio идва с малки и икономични двигатели. Най-евтината базова версия ползва 1.2-литров бензинов двигател със скромните 75 кс и стартира от малко над 21 хил. лв. Следващата стъпка е новият 0.9-литров TCe 3-цилиндров бензинов от последно поколение с турбокомпресор и 90 кс. Тази версия стартира от 25 900 лв. Все още у нас не се предлага най-новият и по-мощен 4-цилиндров 1.2-литров турбо със 120 кс и 190 Нм въртящ момент, но и това ще стане.
Дизеловото Clio e с добре познатия и изпитан 1.5-литров dCi. Предлага се за базовата версия със 75 кс и стартова цена от 26 990 лв. и във версия с 90 кс с цена от 28 990 лв. И двата са най-добрият избор за икономичен хеч, който ще навърта много километри годишно. Средният разход може да слезе под 5 на 100 км, и то в реалния свят, а не само в брошурите.
RenaultSport оръжиетоСамо спортната Clio RS версия, за която ви разказахме, след като се запознахме на пистата край Пловдив преди време, разполага с мощен двигател, но и той е повлиян от глобалното намаляване на работния обем. Поредното пистово оръжие на RenaultSport вместо с атмосферен двулитров двигател сега атакува конкурентите при хотхечовете с 1.6 литра. С помощта на турбокомпресор обаче развива същите 200 кс и доста по-сериозен въртящ момент от преди - 240 Нм.
Добър изборДнес Renault Clio изглежда доста по-свеж от преките си съперници. Сравнително ниската цена пък го прави един от най-добрите избори на хечбек на пазара. Там конкуренцията е много тежка, но показателно е забележимото присъствие на новото Clio в уличния трафик.