BMW i3 за първи път в България!

i can't wait или i не може да чака, беше мотото на представянето на суб-бранда на BMW Group през 2011 г., който обединява продуктите и услугите за устойчива индивидуална мобилност. Две години по-късно в избрани в зависимост от готовността за въвеждане на електриеска мобилност пазари вече е въведен първият проектиран за електрическа мобилност автомобил BMW i3. Макар датата на въвеждане на българския пазар да не е определена все още BMW i3 не може да чака и затова направи първи километри в България.

Също като всяко друго BMW, така и BMW i3 носи спортните гени на марката и се отличава с чистата радост от шофирането, която доставя. При BMW i3 е обърнато специално внимание на устойчивото развитие във всеки етап от производството.

Пробегът на автомобила с едно зареждане е от порядъка на 130 - 160 км. Опитът на BMW Group, натрупан с тестовите електрически автомобили, в рамките на проектите MINI E и BMW ActiveE показва, че пробег от 130 - 160 км. е напълно достатъчен за преобладаващото мнозинство от водачи. Средното изминато разстояние за един ден на автомобил в този клас в глобален мащаб е само 64 км.

Освен това по желание BMW i3 може да бъде оборудвано с удължител на пробега (Range Extender), който по време на пътуване поддържа постоянно нивото на заряд на литиево-йонната батерия, ако то падне под определена стойност. Тази функция се изпълнява от двуцилиндров бензинов двигател с мощност 25 кВт/ 34 к.с., който е разположен непосредствено до електрическото задвижване на задната ос. По този начин максималният пробег във всекидневието се удължава до около 300 км.

С Н И М К И:

 

През ноември 2013 година стартират продажбите на BMW i3 в Германия и редица други европейски пазари. На други големи пазари като САЩ, Япония и Китай автомобилът ще бъде въведен през първата половина на 2014 година, а по-късно поетапно, съобразно пазарното развитие и интереса на потребителите и в целия свят. Базовата версия на BMW i3 ще струва 34 950 евро в Германия, а цената с опционалния Range Extender е 39 450 евро.

Експлоатационните разходи при BMW i3 са относително ниски: разходите за поддръжка и зареждане за три години са с около 40 % по-ниски в сравнение с тези на регистрирано в Германия BMW 320d, което е особено икономично.  В другите държави икономиите могат да бъдат дори по-високи, в зависимост от стимулите за насърчаване на електромобилите.

BMW i3 се отличава с множество технически иновации. Така например моделът разполага с пътническа клетка изработена от въглероден композит (Carbon Fibre Reinforced Plastic), както и алуминиево шаси и поставя нови стандарти по отношение на олекотената конструкция. Със собственото си тегло от 1 195 кг. моделът е по-лек от повечето автомобили в компактния сегмент и в същото време предлага повече място за до четирима пътника.

Ниското тегло повишава пъргавината и динамиката на BMW i3. Електромоторът на автомобила е с мощност 125 кВт/ 170 к.с. и максимален въртящ момент от 250 Нм, които са на разположение още при старта. Спринтът от 0 до 60 км/ч отнема 3,7 сек, а от 0 до 100 км/ч - 7,2 сек. Поради съображения за по-висока ефективност максималната скорост е ограничена до 150 км/ч.

За BMW Group темата за устойчивото развитие има изключително важна роля. При производството на BMW i3 в завода в Лайпциг например необходимата електроенергия се добива от силата на вятъра. Освен генерираната при нулеви емисии на СО2 електроенергия при производството на модела се спестяват до 50% електричество и 70% вода в сравнение с и без това много ефективните средни стойности при производството на BMW.

Продажбата на продуктите и услугите на BMW i ще се извършва по многоканален модел. Освен подбраните търговски BMW i партньори клиентите ще имат на разположение и мултимедиен Customer Interaction Center (CIC), както и онлайн платформа. Всички канали за продажба ще бъдат напълно свързани един с друг и клиентите ще могат да персонализират целия процес на покупка според собствените си нужди.

С въвеждането на онлайн платформата за продажби BMW Group реагира на нарастващия интерес на клиентите към онлайн-информирането за автомобила.  Въпреки това и в бъдеще търговските партньори на BMW i ще останат гръбнака на търговската мрежа и основният партньор за контакт с клиентите.

Световният пазар за електромобили се развива добре: след като през миналата година по целия свят са регистрирани близо 93 000 електромобила, то през следващата година се очаква броят на регистрациите да надхвърли 150 000.

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти