Kia Soul - позната Душа в ново тяло
Тази година Kia трябваше да заменят своя Soul, онази кола-куб на хамстерите от рекламата, в която всички се влюбиха преди четири години. Ако последните думи ви объркват, в това ВИДЕО ще разберете защо. Корейците го направиха с надеждата, че е възможно големият успех на Soul на пазара отвъд Океана да преплава и до бреговете на Европа.
Хамстерите веселяци от рекламата
явно са се присъединили по-късно, но пък свършиха прекрасно работата на хората от маркетинга. Същата душа/soul в ново тяло Новият Soul е променен във всеки един детайл и това се вижда от пръв поглед. Поглеждаш го втори път и разбираш, че от Kia са направили всичко това, без да се опитват да откриват наново топлата вода. Напротив, оставили са еволюцията да си свърши работата. Запазени са общата концепция и линията на дизайна, направили Soul толкова популярен в САЩ и отличаващ го от останалите тук.Приятната изненада идва в интериора, който прави новия Soul толкова по-добър от стария. Всички използвани материи са по-качествени и предлагат голям избор за персонализация. С увеличаването на разстоянието между предния и задния мост е нараснало и мястото за краката на возещите се на задната седалка.
Когато си си поставил за цел да се бориш със сериозен конкурент като MINI Countryman, е добре да разполагаш с някоя от силните му черти като интериора. Създателите на Soul са оценили достойнствата на противника, изкушавайки с по-достъпна цена.
Дизел или бензин? В Европа и двата варианта са само с 1.6 литра обем, но подхождат идеално на новия Kia Soul. Най-вече заради ниското тегло на компактния кросоувър, което позволява на бензиновия двигател с директно впръскване и 132 кс/161 Нм и дизеловия с 128 кс/260 Нм да се справят достатъчно пъргаво и икономично с работата си.Предаването на мощността е оставено само към предния мост, докъдето се предава от 6-степенна механична или автоматична скоростна кутия със същия брой предавки.
Разлика в динамиката между дизел и бензин почти няма. Тя се изразява в литри и се усеща само при спиране на бензиностанцията. Там дизелът печели всякакви сравнения, като за да измине 100 км пробег в градски условия, се нуждае от около три литра гориво по-малко. От друга страна, това предимство струва средно с три хиляди лева повече от бензиновия Soul с идентично оборудване. Това е моментът, в който трябва добре да помислиш какви са нуждите ти в дългосрочен план, преди да избереш кой е по-подходящият от двата варианта.
Цена? Истината е, че всичко започва доста разумно някъде от 30 хил. лв. Нещата обаче могат да излязат извън контрол. За топ версията на Soul с всички допълнителни екстри сметката е възможно да клони към над 50 хил. лв. Всичко отново зависи от вас и от това колко искате да сте различни. KIA Soul 1.6 CRDiРазмери:
Дължина, мм: 4140 Широчина, мм: 1800 Височина, мм: 1618 Колесна база, мм: 2570 Собствено тегло, кг: 1308
Двигател:
Тип: редови, 4-цилиндров, турбодизел Работен обем, куб. см: 1582 Макс. мощност, к.с.: 128 Макс. въртящ момент, Нм при об/мин: 260 при 1900Динамика
: Макс. скорост, км/ч: 180 Ускорение 0-100 км/ч, сек: 11,2 Среден разход, л/100 км: 5,0 Вредни емисии СО2, г/км: 132Базова цена с ДДС:
29 990 лв. (за 1,6 GDi)