Новата Kia Sorento няма търпение да ни се представи

Новата Kia Sorento няма търпение да ни се представи

В комбинация от стил, практичност и технологии, базиран на успеха на своя предшественик, днес, изцяло новото Kia Sorento бе представено в Корея. С подчертан профил и изваяни екстериорни детайли, новият CUV предоставя премиум усещане, изтънчена визия, повече пространство и множество иновативни технологии.

Дизайнерите на трето поколение Kia Sorento определят вдъхновението си за новия автомобил като „Streetwolf". Въпреки че промените в стайлинга на модела са евюлиционни, те едва доловимо променят характера на новото Sorento, подчертавайки динамичния му профил като едновременно създават изтънчена визия и стабилно присъствие на пътя. 

Предната част на новото Sorento инкорпорира фарове с удължена форма, уголемени фарове за мъгла, оширена радиаторна решетка ‘tiger-nose' с отличителна триизмерна ромбоидна рамка, представена за първи път на концепта GT Cross през 2013г. Скосеният покрив, мускулеста стойка и заоблените задни рамене придават на модела динамична външност.

Новото Sorento е с увеличена дължина (+95 до 4 780 мм), редуцирано тегло   (-15 мм до 1 685 мм) и +5 мм ширина до 1 890 мм.

Цялостният облик на трето поколение Sorento е разработен основно в дизайнерското студио на марката в Namyang, Корея със съдействието на творческите екипи във Франкфурт, Германия и Ървин, Калифорния.

 

Обширният салон на новото Sorento очарова с редица нововъведения. Интериорният стайлинг е дело на европейския екип на марката, базиран във Франкфурт. Следвайки концепцията ‘модерен и просторен', оборудван със значително по-висококачествени материали, салонът на новото Sorento е изцяло усъвършенстван - обемни контролно-измервателни уреди, ‘обгръщаща' форма на арматурното табло, която преминава в облицовките на вратите. Меките на допир материали и коженият салон създават истинска премиум атмосфера и усещане за лукс и комфорт.

Един от забележителните интериорни акценти е вдъхновеният от технологията на швейцарските часовници интерфейс, HMI (human-machine interface) - ‘Плаващите' контури на таблото са инспирирани от ‘гъвкавостта на човешкото тяло'.

Европейските клиенти на модела ще могат да избират между едноцветен интериорен пакет - Saturn Black или двуцветна тапицерия - Saturn Black and Stone, изпълнена в текстил или кожа.

В сравнение с предходния модел, новото Sorento е с увеличени екстериорни размери и междуосие (+80 мм до 2 780 мм), което гарантира по-обширно вътрешно пространство и по-голям обем на багажното отделение.

Трето поколение Kia Sorento ще се предлага във версии с 5 и 7 места, 40/20/40 делими седалки от 2-ри ред за по-голяма версатилност. Специален  механизъм за сгъване на облегалките от багажника е пригоден за 2-ри ред седалки на 7-местната версия.

Новото Sorento е оборудвано с редица технологии за подобряване комфорта на пътниците и водача. В зависимост от пазара, нововъведенията включват: монитор с 4 камери, който помага на шофьора да маневрира при паркиране, Smart Power Tailgate - система, която автоматично отваря вратата на багажника за удобство при поставянето на покупки директно в автомобила.

При разработването на новото Sorento инженерите на Kia се фокусират и върху укрепване структурата на купето и намаляване шума и вибрациите с цел създаването на спокойна атмосфера и комфорт при пътуване. Шумът в купето се редуцира от 3 до 6% в зависимост от условията на шофиране.

В отговор на потребителското търсене, новото Sorento ще се предлага с 5 двигателя с мощност от 172 до 270 к.с., между които 2.4-литров бензинов двигател с директно впръскване (GDI), 2.4л и 3.3л бензинови двигатели с многоточково впръскване (MPI), 2.0л и 2.2л турбо дизелови мотори. Потребителите на Стария континент ще имат възможност да избират между 2.2л турбо дизел и 2.4 л GDI.

Подобряване комфорта на управление, стабилност при висока скорост и адекватно пътно поведение са част от акцентите на инженерния екип на Kia при разработване на новото Sorento. Напълно независимото окачване "McPherson" отпред и "Multy-Link" отзад запазва формата на предходния модел, но се отличава с допълнителни модификации. В задната част, подрамката, която поддържа окачването е с по-големи втулки за по-добра изолация в купето, а уголемените амортисьори в новия модел са монтирани вертикално зад осевата линия за по-добър контрол върху стабилността на купето.

 

Тези промени, заедно с удълженото междуосие, осигуряват по-комфортно управление и адекватно поведение на неравности по пътната настилка, което превръща новото Sorento в уютно място за дълги пътешествия.

Потребителите на новото Sorento ще избират между богат набор от активни технологии за сигурност и безопасност в зависимост от пазара - Система за автоматичен контрол на скоростта ASCC (Adaptive Smart Cruise Control); Система за предупреждение при напускане на пътната лента LDWS (Lane Departure Warning System); Система за предупреждение при челен сблъсък FCW (Front Collision Warning); Система за контрол на мъртвата зона BSD (Blind-Spot Detection); Системата за предупреждение за опасност при смяна на лентата за движение LCA (Lane Change Assist); Система за предупреждение за пресичащи отзад автомобили RCTA (Rear Cross-Traffic Alert), която установява наличието на напречно движещи се автомобили при излизане на заден ход на път с натоварен трафик; и Функция превишена скорост SLIF (Speed Limit Information Function), която показва на контролните уреди ограниченията в скоростта според камера, която сканира пътните знаци.

Европейската премиера на изцяло новото Sorento ще се осъществи на 2 октомври 2014г., на международния автосалон в Париж.

Следвай ни:

Още от Моторни спортове

Виж всички