Глупaвият начин, по който Adidas изпусна ЛеБрон Джеймс

През по-голямата част на 90-те години и в началото на новия век Аdidas притежаваше обещаващ дял от баскетболния свят. Посредством революционните методи на Джон Пол Вакаро, по-известен като “Сони”, Adidas внедри марката си дълбоко в света на баскетбола, за да се превърне в една от водещите компании по продажби на спортни обувки в САЩ. Вакаро, който често е определян като “Кръстника на културата на носене на баскетболни обувки,” създава феномена спонсорски договори с училищни отбори, като по този начин представя продукта на компаниите на най-талантливите спортисти в страната, докато са още в ранна възраст. Тази стратегия, заедно с репутацията на Вакаро и неговия годишен баскетболен лагер ABCD, дава на Adidas предимство при вербуването на следващата голяма звезда, пише Complex. Формулата за успеха на Сони Вакаро доказва ефективността си още в началото на работата му в Adidas. Неговият първи клиент е талантлив гимназист, който в момента играе в Лос Анджелис Лейкърс. Името му е Коби Брайънт. През 1996 г. Вакаро е в основата на рекламния договор, съгласно който Брайънт ще получава по 1 млн. долара на година и който разтърси спортния свят. Рекламна сделка от подобен мащаб бе безпрецедентна за 90-те години, особено когато става въпрос за гимназист Вакаро обаче има набито око за това кой ще е следващият голям талант, точно както избира и Майкъл Джордан по времето, когато работи за Nike. Брайънт процъфтява по време на рекламния си договор с Adidas, като достига до Мача на звездите в НБА още във втория си сезон. След това се появява Трейси Макгрейди. Роденият във Флорида гимназист се изстрелва нагоре в училищните класации след отлично представяне по време на ABCD лагера на Вакаро. Този път от Nike действат доста по-активно, отколкото в случая с Коби Брайънт, но въпреки това Макгрейди подписва с Аdidas. Аdidas води вече с 2 на 0 при сключването на рекламни договори с млади звезди, до един слънчев ден в Малибу през 2003 г. Сони Вакаро е на прага да подпише с най-големия си клиент до този момент – Леброн Джеймс. “Кралят”, както го знаем днес, е училищен феномен и вече е на кориците на списанията, а няколко негови мача са излъчени по ESPN. При срещата с Джеймс и неговата майка Глория, Вакаро им обещава, че Джеймс че получи рекламен договор за 100 млн. долара за 10 години. ПРОЧЕТЕТЕ ЦЯЛАТА СТАТИЯ ТУК

Още от Баскетбол

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти