През по-голямата част на 90-те години и в началото на новия век Аdidas притежаваше обещаващ дял от баскетболния свят. Посредством революционните методи на Джон Пол Вакаро, по-известен като “Сони”, Adidas внедри марката си дълбоко в света на баскетбола, за да се превърне в една от водещите компании по продажби на спортни обувки в САЩ.
Вакаро, който често е определян като “Кръстника на културата на носене на баскетболни обувки,” създава феномена спонсорски договори с училищни отбори, като по този начин представя продукта на компаниите на най-талантливите спортисти в страната, докато са още в ранна възраст.
Тази стратегия, заедно с репутацията на Вакаро и неговия годишен баскетболен лагер ABCD, дава на Adidas предимство при вербуването на следващата голяма звезда, пише Complex.
Формулата за успеха на Сони Вакаро доказва ефективността си още в началото на работата му в Adidas. Неговият първи клиент е талантлив гимназист, който в момента играе в Лос Анджелис Лейкърс. Името му е Коби Брайънт.
През 1996 г. Вакаро е в основата на рекламния договор, съгласно който Брайънт ще получава по 1 млн. долара на година и който разтърси спортния свят. Рекламна сделка от подобен мащаб бе безпрецедентна за 90-те години, особено когато става въпрос за гимназист
Вакаро обаче има набито око за това кой ще е следващият голям талант, точно както избира и Майкъл Джордан по времето, когато работи за Nike.
Брайънт процъфтява по време на рекламния си договор с Adidas, като достига до Мача на звездите в НБА още във втория си сезон.
След това се появява Трейси Макгрейди. Роденият във Флорида гимназист се изстрелва нагоре в училищните класации след отлично представяне по време на ABCD лагера на Вакаро. Този път от Nike действат доста по-активно, отколкото в случая с Коби Брайънт, но въпреки това Макгрейди подписва с Аdidas.
Аdidas води вече с 2 на 0 при сключването на рекламни договори с млади звезди, до един слънчев ден в Малибу през 2003 г. Сони Вакаро е на прага да подпише с най-големия си клиент до този момент – Леброн Джеймс.
“Кралят”, както го знаем днес, е училищен феномен и вече е на кориците на списанията, а няколко негови мача са излъчени по ESPN. При срещата с Джеймс и неговата майка Глория, Вакаро им обещава, че Джеймс че получи рекламен договор за 100 млн. долара за 10 години.
ПРОЧЕТЕТЕ ЦЯЛАТА СТАТИЯ ТУК