Renault разкри как създава камионите си за Дакар (Видео)

Голям си, колкото са големи мечтите ти. Ако от дете все още продължаваш да си играеш с камиони, е много вероятно някой ден те да достигнат реалните си размери. Тогава мечтата ти е възможно да те отведе през океана та чак до състезателните етапи на Дакар. Един от тези мечтатели е основателят на отбора MKR-Technology Марио Крес. Германски дизайнер с над 20 години опит в състезанията с камиони, пълен с новаторски идеи, който диша, понякога буквално, в ритъма на чудовищните си 13-литрови шестцилиндрови дизелови двигатели. Те са сърцата на състезателните камиони, с които Renault и MKR участват в двуседмичното велико приключение Дакар, провеждащото се в последните години в Южна Америка.Именно френският производител на камиони Renault бе в центъра на грандиозното събитие, провело се на бивш военен полигон в Словакия, където с колегите от Спортал успяхме да се запознаем с Марио Крес и екипа му и да видим в реални условия как разработват състезателните си камиони. Имахме възможност да караме последното поколение камиони на Renault по силно пресечения терен, много близък до пустинни условия, който някога е бил полигон за танкове и военни машини, преминавайки за време през остри завои и между наредени от тима конуси. Със заводска подкрепа от Renault на база на същите тези камиони от K-серията са създадени и състезателните машини за рали рейдове, в два от които имахме честта да седнем на навигаторското място и това на механика.  Единият K520 4x4 (червеният от видеото) тази година успя да финишира на шесто място в генералното класиране. Той разполага с мощност от 920 кс и въртящ момент от над  4000 Нм. В момента тече разработка на нов, чийто 13-литров двигател е оборудван с нова каскадна система от два турбокомпресора, проектирана от MKR-Technology. Това е белият камион от видеото, който достига мощност от 1080 кс, но голямото подобрение идва в по-големия диапазон на обороти, в които пилотите могат да ползват тази мощност в сравнение с миналогодишния двигател с един турбокомпресор. Въртящият момент е ограничен до 4200 Нм поради невъзможност на скоростната кутия на ZF да издържи на ударното натоварване.След преминавания през тестовото трасе на пълна газ от пилотите с тези два състезателни "слона", както са известни камионите в Дакар, вече и от опит можем да споделим, че тези мъже и жени, които взимат участие в стартове за издръжливост от по хиляди състезателни километри и понякога трябва да се борят и за живота си в етапите през цялото денонощие, наистина са герои. Връщаме се на Марио. Той ръководи изключително сложна организация с огромен бюджет, събиран от безброй спонсори и пилоти, желаещи да се състезават за отбора му. Когато говориш с него обаче, забравяш за милионите евро, нужни за участие на камионите му в Дакар и останалите ралита от календара през годината. Вместо това виждаш как по ръцете му все още има масло от машината, от която преди малко сме слезли, а те не спират да разработват и подобряват. Усещаш и вълнението му, когато разказва за успехите след тежките изпитания или когато си спомня как един от камионите му изгаря до основи в пясъците на надпреварата пред очите му.  Същият този човек има една голяма мечта и тя е да спечели Дакар с камионите на Renault, които той и екипът му подготвят за изпитанията с ръцете си. Заяви го открито пред събралите се журналисти, без да се страхува от огромните очаквания, които ще предизвика това. Не се притеснява, ако това се случи след две-три години, понеже вярва, че ще успее. И накрая нямаше как да не се сетим отново за думите на Антоан дьо Сент Екзюпери:  "Човек е толкова голям, колкото са големи мечтите му". Може и да звучат клиширано, но винаги ще има хора като Марио Крес и екипа му, които ни напомнят колко са верни.

Още от Моторни спортове

Виж всички