Историята на Renault Trucks: от 1894 до днес

Историята на Renault Trucks: от 1894 до днес

Изградена върху неговата изключителна история, съдбата на Renault Trucks се разпростира по пътищата на цялото земно кълбо.

Горди с изключителната си история, Renault Trucks днес пътува по всички пътища на света. Тази история обяснява каква е сега гамата Renault Trucks и каква ще бъде компанията в бъдеще: марка, ангажирана в служба на своите клиенти и на автомобилния транспорт като цяло, но също така и да укрепва престижа на дейност, която играе ключова роля в нашето общество.

От 1894 г., когато Мариус Берлие изобрети и произведе едноцилиндров двигател и конструира първия си автомобил, работещ с гориво, до наши дни: запознайте се с над 100-годишната ни изключителна история, като гледате филма по-долу "Пионери от 1894".

1894-1909: ера на пионерите

През 1894 в Лион, Marius Berliet разработва и произвежда двигател с един цилиндър и прави своята първа бензинова кола. През 1906, той прави своя първи камион.

През 1898 в Billancourt, близо до Париж, Louis Renault разработва 4-степенната скоростна кутия и представя своя първи моторизиран автомобил, малка кола с четвърт конска сила. Той произвежда първият лекотоварен автомобил (LCV) от 1900 и през 1906 изобретява предното задвизване на Парижкия автобус.

1914-1918: първо масово производство

В Berliet, 40 CBA камиона са произвеждани всеки ден за да се присъединят към тези на фронта във Verdun. В Renault, 600-те таксита, които допринасят за победата в Marne осигуряват място на Renault в историята.

През 1917, диамантената марка изгражда първия модерен танк в историята. Първият камион 4x4 е построен от Latil. Това е естествена стъпка следваща предното задвижване, разработено през 1898.

1919-1928: разнообразие за бизнес стабилност

Louis Renault и Marius Berliet разгръщат индустриален гений и формират своята група за производство на коли. Berliet също се занимава с производство на танкове Renault FT17 поръчани от френското правителство.

През 1923, Renault е първата марка, която предлага влекач за движение по пътищата. През същата година се появяват автомобили оборудвани с двигатели задвижени с газ от изгоряло дърво и първите влекачи със серво спирачки на всички 4 колела. През 1928 първият дизелов двигател е монтиран на камион.

1952-1978: стъпки към създаването на група

Между 1952 и 1974, Laffly, Rochet Schneider, Camiva и Citroën HGV се сливат с Berliet. През 1957 Berliet създава T100, най-големият камион в света.

През 1955 Saviem е формиран от сливането на Latil, дивизията за камиони на Renault и Somua. Richard Continental се присъединява към Saviem през 1965 и Sinpar се присъединява през 1975.

През 1978, Berliet и Saviem се сливат за да формират единствения HGV производител във Франция който става Renault Véhicules Industriels, дивизията за камиони на Renault Group.

от 1983: към световно лидерство

Renault Véhicules Industriels се стреми към изграждането на международна група с придобиването на Dodge Europe през 1983, а след това и високо уважаваната американска марка за камиони Mack през 1990.

1992 е ключов етап: Renault Véhicules Industriels става Renault V.I. През 2001, Renault V.I. става част от Volvo Group. През 2002, е формирана световната марка Renault Trucks.

Последвайте каналите ни в:

Още от Моторни спортове

Виж всички