Победителят Нийл Яни: Това, което се случи на Toyota, бе съкрушително дори за мен
Пилотът на Porsche и победител в изминалото през уикенда 84-то издание на "24-те часа на Льо Ман" - Нийл Яни призна, че се е почувствал съкрушен от случилото се на директните му съперници от Toyota, след като японския производител загуби изглеждащата като сигурна победа в последната обиколка.Яни, който бе зад волана на Porsche с номер 2 успя да се възползва от проблема с автомобила на Toyota номер 5 в последната обиколка на състезанието. Той си партнираше с Марк Лийб и Ромен Дюма, а решаващата маневра за победата срещу колата на Toyota се случи на стартфиналната права в последната обиколка. Казуки Накаджима бе зад волана на Toyota с номер 5 и имаше комфортна преднина от над минута пред Нийл, но в предпоследната обиколка започна с много бързи темпове да губи мощност в колата, а на стартфиналната права преди началото на последната обиколка вече едвам се предвижваше по пистата.В интервюто си след състезанието Нийл заяви, че от Porsche са решили да натискат до самия край на състезанието, поне за да не позволят на Toyota да отпуснат газта във финалната фаза на дистанцията: "Това състезание се превърна в един 24-часов стинт. С всички зони с намалена скорост и кола за сигурност беше истинска лудница, но ние винаги бяхме в рамките на 15-20 секунди зад водещата Toyota. Тогава загубихме още 20 секунди в една от зоните с ниска скорост и си казахме: "Нека продължим да ги натискаме и да не намаляме напрежението върху тях, така че да не успеят да върнат газта и да трябва да натискат до самия край. Все пак никога не знаеш какво може да се случи". Сега след фианала можем да кажем, че тази тактика се получи и "за наше щастие нещо се случи", но това няма как да излезе от моята уста. Случилото се с тях в последната обиколка те кара да се чувстваш съкрушен. И това не е спортсментсво, това означава да си човек".
Нийл също бе запитан дали е останал изненадан от бързото и конкурентно темпо на Toyota, при положение, че преди състезанието Porsche бяха смятани за единствените фаворити, при което той добави: "Те имаха предимството да правят стинтове с по 14 обиколки, докато нашите бяха с по 13, така че ние знаехме, че трябва да сме по-бързи в отношение на скоростта. Нашата представа бе, че ще сме по-бързи във всички фази, но в крайна сметка се оказа, че голямото ни предимство бе през нощта, когато успяхме да спечелим време равняващо се на един питстоп. Веднага щом слънцето се появи, малко или много двата отбора бяхме с еднакво темпо. Точно затова нещата бяха толкова близки. Натискахме през цялата дистанция, но и не бяхме късметлии в първия стинт с мокрите гуми, които не сработиха толкова добре. Така че ние бяхме тези, които леко изоставаха, но все пак не спряхме да натискаме в нито един момент".В края швейцарския пилот бе помолен да пресъздаде финалните моменти на състезанието, при което той заяви: "По радиото ми бе казано, че Toyota номер 5 губи мощност, и че трябва да натискам, натискам, натискам. Разбира се, моите мисли бяха "Добре, започвай да натискаш". В този момент обаче, трябваше да влизам в бокса за нови гуми и то по отношение на сигурността, защото бяхме изключително много на лимита, така че нямаше да е добре да рискуваме. Едната гума губеше въздух, но целия комплект бе просто премазан от толкова много натискане през цялата дистанция. В крайна сметка обаче пренебрегнах всичко и просто атакувах за победата".