Пилотите на Audi: Имаме да напишем едно "голямо домашно" след "трагичното" представяне на "Льо Ман"

Пилотите на Audi: Имаме да напишем едно "голямо домашно" след "трагичното" представяне на "Льо Ман"

Лукас ди Граси от отбора на Audi заяви, че отборът трябва да седне и да си напише "домашното", ако иска да е готов да се завърне следващата година и да се бори за победата на "Льо Ман", след като представянето на изминалото през уикенда издание бе определено като "трагично" от целия екипаж седнал зад волана на колите на отбора.

Audi класира своите коли на третата и четвърта позиции, което означаваше втора поредна загуба от братската компания във VW Group – отборът на Porsche, а това бе и едва четвърта загуба в генералното класиране на "Льо Ман" за Audi от 2000-а година насам. Марката от Инголщад бе на път да завърши извън подиума за първи път от 1998-а година, преди в последната обиколка водачът в класирането Казуки Накаджима да получи технически проблем, което позволи на Лукас ди Граси в Audi номер 8, заедно с неговите съотборници Лоик Дювал и Оливър Джарвис все пак да се качат на подиума.

В интервю след състезанието, ди Граси заяви, че е останал изненадан от класирането си на подиума, и че не се е притеснил да обяви в прав текст проблемите на Audi, които включваха голям брой прибирания в бокса за ремонти, както и липсата на достатъчно конкурентно темпо: "Не знаех, че съм на подиума докато не ми казаха", заяви бразилският пилот и добави: "Прекарах цялата последна обиколка мислейки си, че съм четвърти. Дори моят инженер ми каза: "Добре, завършихме четвърти". След това, когато спряхме в зоната на гаражите, един човек дойде и ми каза: "Ти се класира на подиума", на което аз отговорих "Не, не съм, просто искам да се прибера в гаража". След това той каза "Не, ти си на подиума, последвай ме", и чак тогава осъзнах, че сме се класирали трети".

„Да финишираме на третата позиция след такова "кошмарно" състезание бе страхотно, но имайки предвид колко много пъти трябваше да влизаме в гаража, колко поправки на колата трябваше да извършваме и колко време трябваше да прекараме в спряло положение, бе нещо много трудно. Да завършим на подиума е приятна награда, но това не бе състезанието на Audi. Трябва да победим останалите на пистата. През цялата дистанция имаше много малко моменти, в коитио бяхме с конкурентно темпо, а и се наложи да правим прекалено много ремонти. Трябва сериозно да се подобрим и да се завърнем по-силни догодина, по същия начин, по който го направиха Toyota от миналата година до сега. Също така, като сметнем, че и Porsche с номер 1 имаха затруднения, то все пак можем да се надяваме на нещо, ако се подобрим. Всичко това означава за нас, че трябва да седнем и да си напишем "голямото домашно", след едно толкова слабо състезание".

Съотборникът на ди Граси в Audi – Лоик Дювал също се изказа в същото русло и сподели, че многото технически проблеми са били един от основните фактори за слабото представяне, но и призна, че просто Audi не са имали нужното темпо да се борят с Porsche и Toyota: "Имаше толкова много неща, които просто не работиха както трябва, но и цялостно бяхме зле. Липсваше ни темпо, а това определено не бе нещо, което сме очаквали. Имахме прекалено много технически проблеми и не бяхме изобщо на нивото на конкурентите ни. Трябва много бързо да променим това, защото ние не сме отбор, който просто идва на това състезание да се бори за подиум".

Последвайте каналите ни в:

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти