Rebellion и Dunlop с амбиции за подиум на Льо Ман
Отборът на Rebellion Racing направи силен старт през сезон 2016 като финишираха на трета и четвърта позиция в първите две състезания.
Началото е далеч преди двете състезания. Rebellion за първи път тестваха гумите на Dunlop през 2015 година. Тестът в Бахрейн даде възможност на отбора да изпробва гумите Dunlop на същото трасе, при сходни на състезанието условия от миналия уикенд, докато все още използваше гумите на предишния си доставчик. Този първоначален тест показа сходно ниво на представяне без никаква настройка или тунинговане на гумите, което накара шефа на отбора на Rebellion Барт Хайден да избере Dunlop за сезон 2016.
Между ноември и първото състезание на Световния шампионат по издръжливост в Силвърстоун през април Dunlop проектира и произведе гуми, които след това бяха тествани и рафинирани. Процесът не свършва с разработването на гумите, а продължава през целия сезона. Разликата с LMP2 категорията е голяма, защото спецификациите, обявени в Силвърстоун са фиксирани за целия сезон и за всички писти.
Rebellion Racing заедно с титулярите в LMP1 ByKolles не са първите отбори от LMP1, които използват гуми Dunlop през настоящата ера на Световния шампионат по издръжливост на FIA, която започна през 2012 година. Dunlop работи с Oak Racing върху шасито на Паскароло през първия сезон на WEC. По време на почивката на LMP1 Dunlop доминираше в клас LMP2, като така дизайнерите на Dunlop събираха данни и опит в кръговете на WEC. Тази информация и успехът в LMP2 формираха отправна точка за новата гама гуми на Dunlop за LMP1. Последвалата тестова програма на Rebellion включваше и четиридневни изпитания на писта Арагон в Испания.
Льо Ман е голямо събитие за новите партньори. С двата подиума от първите две състезания, надеждите за трети трофей от най-голямото състезание в календара се увеличиха, но Dunlop и Rebellion признават, че при настоящите разпоредби това ще е трудна задача. Партньорството се развива добре, гумите и комбинацията гуми-шаси продължава да се подобрява с всяка сесия на пистата, и в случай, че състезанието премине с минимални проблеми, завършването с подиум не е невъзможно.
24 часа Льо Ман е третият кръг от Световният шампионат по издръжливост на FIA и стартира на 18 юни 2016 в 15:00 часа централно югоизточно време.