Nissan Navara може всичко

Доскоро големите пикапи трябваше да жертват от комфорта на пасажерите, за да могат да местят сериозни товари от по един тон. Всеки, който е карал или се е возил, знае, че тези машини могат да правят добре само едно нещо - да бъдат работни коне. На хората в Nissan им дойде до гуша от тази неправда и решиха да променят това клише. За да успеят обаче, японците първо трябваше да започнат от бял лист хартия и после да научат новата Navara да прави всичко, и то добре.

Всъщност новата Navara е повече луксозен SUV с товарен леген на гърба, отколкото типичен работнически пикап. Промяната е много голяма и за да има комфорт вътре в купето, задното окачване на Navara, ахилесовата пета на всеки пикап с един тон товароносимост, е разработено наново. То е многораменно, или с други думи - независимо.

 

Тази промяна осигурява достатъчен комфорт дори за возещите се на задната седалка. Друсането и скърцането са в историята и в приятна тишина и с доста висока скорост можете да превозвате 1047 кг, ако трябва да сме точни до последния килограм. Тествахме новото задно окачване по тесни планински завои, междуградски пътища и магистрала и според нас Nissan са свършили много добра работа.

Сега ще излезе, че новият Navara е станал по-мекушав и е развил характер, подхождащ повече на костюмар, отколкото на строителен работник. Nissan са твърде отдавна в бизнеса с пикапи и няма как да позволят да загубят клиенти, разчитащи на тях за прехраната си от години.

За тежкия живот на строителната площадка, за напрегнатото всекидневие на фермерите и всякакви други хамалски изпълнения японците предлагат версия King Cab. Голямата разлика при "кралската версия" е в използването на изпитания цял заден мост, носен от добрите стари листови ресори. Връщането назад в развитието може да намалява комфорта, но увеличава товароносимостта до 1.2 тона. При King Cab, който е за професионалистите, приоритетите са на първо място.

 

Всъщност има още няколко неща, които са важни за всеки уважаващ себе си собственик на пикап: проходимостта и надеждният двигател. Nissan предлагат Navara, както винаги са правили, със задвижване на четирите колела, а за тези, които нямат нужда от това - само със задно предаване. Скоростните кутии са механична шестстепенна и автоматична със седем предавки.

ДВИГАТЕЛИ

Nissan не мислят, че има нужда от друг двигател, и продават новата Navara с изпитания 4-цилиндров 2.3-литров дизел. За да ви оставят право на избор обаче, японците са поработили и след доста часове проектиране и тестове се раждат две доста различни версии.

По-интересният 2.3 dCI вариант е с два турбокомпресора със 190 кс и по-важното за успешен офроуд - масивен въртящ момент от 450 Нм. Проверихме това твърдение по много тежко, специално подготвено трасе в планините около Банско. Времето беше отвратително и допълнително направи условията доста сложни. Тогава преминахме в режим на ниски предавки 4LO и нямахме проблеми.

ЗАДВИЖВАНЕ

Ако трябва да прекарате своя безценен товар през още по-екстремни ситуации, можете да разчитате и на механично заключване на диференциала. При всякакви условия Navara си върши работата, за която е създадена, без особена драма. Бюджетният вариант на 2.3-литровия дизел е с един турбокомпресор, 160 кс и 403 Нм.

РАЗХОД

По данни на производителя разходът в градски условия при двете версии варира от 7 до 8.7 литра на 100 км, а извънградският от 5.9 до 6.1 литра. По-високият разход нормално е за моделите със задвижване на четирите колела и автоматична скоростна кутия.

 

ЦЕНА

Базовата версия на Nissan Navara King Cab стартира от 57 300 лв. С двойна кабина стартирате от 60 хил. лв. и може да преминете 80 хил. лв. с ДДС, ако държите на всички екстри от каталога.

Ако имате нужда от надежден работен кон, който освен да върши работа, трябва да бъде и семеен, комфортен и високопроходим, то Navara е за вашата конюшня.

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти