Nissan Navara може всичко

Nissan Navara може всичко

Доскоро големите пикапи трябваше да жертват от комфорта на пасажерите, за да могат да местят сериозни товари от по един тон. Всеки, който е карал или се е возил, знае, че тези машини могат да правят добре само едно нещо - да бъдат работни коне. На хората в Nissan им дойде до гуша от тази неправда и решиха да променят това клише. За да успеят обаче, японците първо трябваше да започнат от бял лист хартия и после да научат новата Navara да прави всичко, и то добре.

Всъщност новата Navara е повече луксозен SUV с товарен леген на гърба, отколкото типичен работнически пикап. Промяната е много голяма и за да има комфорт вътре в купето, задното окачване на Navara, ахилесовата пета на всеки пикап с един тон товароносимост, е разработено наново. То е многораменно, или с други думи - независимо.

Nissan Navara може всичко 

Тази промяна осигурява достатъчен комфорт дори за возещите се на задната седалка. Друсането и скърцането са в историята и в приятна тишина и с доста висока скорост можете да превозвате 1047 кг, ако трябва да сме точни до последния килограм. Тествахме новото задно окачване по тесни планински завои, междуградски пътища и магистрала и според нас Nissan са свършили много добра работа.

Сега ще излезе, че новият Navara е станал по-мекушав и е развил характер, подхождащ повече на костюмар, отколкото на строителен работник. Nissan са твърде отдавна в бизнеса с пикапи и няма как да позволят да загубят клиенти, разчитащи на тях за прехраната си от години.

За тежкия живот на строителната площадка, за напрегнатото всекидневие на фермерите и всякакви други хамалски изпълнения японците предлагат версия King Cab. Голямата разлика при "кралската версия" е в използването на изпитания цял заден мост, носен от добрите стари листови ресори. Връщането назад в развитието може да намалява комфорта, но увеличава товароносимостта до 1.2 тона. При King Cab, който е за професионалистите, приоритетите са на първо място.

Nissan Navara може всичко 

Всъщност има още няколко неща, които са важни за всеки уважаващ себе си собственик на пикап: проходимостта и надеждният двигател. Nissan предлагат Navara, както винаги са правили, със задвижване на четирите колела, а за тези, които нямат нужда от това - само със задно предаване. Скоростните кутии са механична шестстепенна и автоматична със седем предавки.

ДВИГАТЕЛИ

Nissan не мислят, че има нужда от друг двигател, и продават новата Navara с изпитания 4-цилиндров 2.3-литров дизел. За да ви оставят право на избор обаче, японците са поработили и след доста часове проектиране и тестове се раждат две доста различни версии.

По-интересният 2.3 dCI вариант е с два турбокомпресора със 190 кс и по-важното за успешен офроуд - масивен въртящ момент от 450 Нм. Проверихме това твърдение по много тежко, специално подготвено трасе в планините около Банско. Времето беше отвратително и допълнително направи условията доста сложни. Тогава преминахме в режим на ниски предавки 4LO и нямахме проблеми.

ЗАДВИЖВАНЕ

Ако трябва да прекарате своя безценен товар през още по-екстремни ситуации, можете да разчитате и на механично заключване на диференциала. При всякакви условия Navara си върши работата, за която е създадена, без особена драма. Бюджетният вариант на 2.3-литровия дизел е с един турбокомпресор, 160 кс и 403 Нм.

РАЗХОД

По данни на производителя разходът в градски условия при двете версии варира от 7 до 8.7 литра на 100 км, а извънградският от 5.9 до 6.1 литра. По-високият разход нормално е за моделите със задвижване на четирите колела и автоматична скоростна кутия.

Nissan Navara може всичко 

ЦЕНА

Базовата версия на Nissan Navara King Cab стартира от 57 300 лв. С двойна кабина стартирате от 60 хил. лв. и може да преминете 80 хил. лв. с ДДС, ако държите на всички екстри от каталога.

Ако имате нужда от надежден работен кон, който освен да върши работа, трябва да бъде и семеен, комфортен и високопроходим, то Navara е за вашата конюшня.

Следвай ни:

Още от Моторни спортове

Виж всички