Винялес спечели състезанието за Гран При на Катар, Доктора се пребори за подиум
Новият пилот на Yamaha Маверик Винялес спечели състезанието за Гран При на Катар, което бе неговото първо с новия японски конструктор. С това той стана едва петият пилот с победи както със Suzuki, така и с Yamaha и вторият най-млад пилот с победи с два различни конструктора. Втори финишира пилотът на Ducati Андреа Довициозо, а трети на подиума се качи съотборникът на Винялес – Валентино Роси, който от десетата стартова позиция се пребори за подиум.
Всеки пилот стартира с предна медиум гума с изключение на Алваро Баутиста, който бе със софт. По по-сложен начин стояха нещата със задните гуми. Зарко, Барбера, двамата пилоти на Aspar, Aprilia, Ducati и Пол Еспергаро от КТМ заложиха на софт гуми, докато всички останали – на медиум.
Пътят на Винялес до победата далеч не бе лек. Стартът му не бе силен и след първата обиколка го намерихме на шестата позиция. По друг начин стояха нещата при сателитния пилот на Yamaha Йоан Зарко, новият пилот на Suzuki Андреа Яноне и световния шампион Марк Маркес. Те тримата стартираха по блестящ начин, а Suzuki показа, че може да бъде бърз наравно с Honda.
Новобранецът в кралския клас Йоан Зарко поведе изумително след първите завои и започна да изгражда удобна преднина, докато Маркес и Яноне си разменяха втората позиция зад него. Още във втората обиколка към тях се присъедини и Андреа Довициозо.
Силен старт направи и Валентино Роси, който след само три обиколки бе напреднал от десетата на седмата позиция. В сравнение с него Лоренсо изостана до 16-о място.
Обиколка по-късно Кал Кръчлоу катастрофира на последния завой, но все пак се върна сред редицата от мотоциклетисти и започна да наваксва изоставането си вследствие на инцидента. Това трая съвсем малко, тъй като след още две обиколки претърпя втора катастрофа. За щастие, и след двата инцидента не получи сериозни наранявания, а като причина за тях се предполага проблем с найстройките на машината.
В същото време Зарко натрупа преднина от почти секунда спрямо Маркес, заел второто място. След още една обиколка преднината на Зарко нарастна на почти две секунди преди малшансът да му отнеме страхотната възможност да триумфира под звездите на Катар в едва първото си състезание в кралския клас. Французинът катастрофира на завой номер 2 като мотоциклетът му пострада сериозно и пилотът бе отведен до своя гараж със скутер.
След неговото оттегляне лидер стана Довициозо, който впоследствие щеше да разменя първото място с Маркес и Винялес.
В осмата обиколка след инцидент Алваро Баутиста също сложи край на участието си в Катар, а след още една обиколка първите четири места бяха окупирани от четири различни конструктора – Ducati, Suzuki, Honda и Yamaha.
По средата на състезанието Довициозо изграждаше по-сериозна преднина, докато зад него Яноне продължаваше да притеснява Маркес и Винялес. Междувременно Валентино Роси се добра до петата позиция, а метри по-късно Яноне катастрофира и се лиши от сигурни точки в първото състезание за сезон 2017 в MotoGP.
Обиколка по-късно Винялес изпревари Маркес и излезе втори, а Роси ги настигна и успя да изпревари световния шампион. Седем обиколки преди края Винялес пое лидерството от Довициозо.
Следващите няколко обиколки Роси се активизира и записа най-добрите си времена за състезанието. Четири обиколки преди края Алейш Еспергаро с обновения и много по-мощен Aprilia също се намеси в първите редици от петото място, но впоследствие финишира шести, с което записа исторически момент в историята на конструктора.
Хорхе Лоренсо, който е любимецът на пустинната катарска писта "Лосаил", записал най-много рекорди на нея, финишира на 11-а позиция, вземайки едва пет точки. И двамата пилоти на новия конструктор КТМ успяха да завършат състезанието, но останаха на крачка от зоната на точките на съответно 16-о и 17-о място.
Състезанията от шампионата на Moto GP можете да гледате в каналите на "Мтел Спорт"!