Винялес остава в историята редом до големите имена в Yamaha и MotoGP

Винялес остава в историята редом до големите имена в Yamaha и MotoGP

С победата си от състезанието за Гран При на Катар този уикенд Маверик Винялес влезе в няколко престижни списъка. Надали това се хареса на новия му съотборник Валентино Роси, но сезон 2017 тепърва започва и ще поднесе още напрегнати кръгове, подобни на изминалия, в който не един и двама пилоти бяха с потенциала за успех.

От първата победа на Yamaha на състезанието за Гран При на Белгия на пистата "Спа" в клас 250 сс през 1963 година – успех, достигнат от японския пилот Фумио Ито, конструкторът създаде невероятен списък с победители, които влязоха в историята на шампионата във важни моменти.

Първата титла за Yamaha идва година след първата победа благодарение на Фил Рийд. Англичанинът спечели короната при 250-кубиковите машини, а на следващата година безапелационно защити титлата си с пет победи от 12 състезания. През 1968 година отново се качи на най-високото стъпало след цял сезон с Yamaha в най-ниския клас на мотоциклетизма, а същия сезон победи и своя съотборник отново в 250 сс.

Чаз Мортимър взе първата победа в най-високия клас за Yamaha, а Джакомо Агостино бе първата италианска звезда, която изгря в японския тим. През 1974 година той печели първото си състезание в най-високия клас на мотоциклетизма успоредно с титлата от по-ниския клас, а следващия сезон стана световен шампион при най-мощните машини, започвайки серията си от победи още с първото състезание за сезона във Франция.

Още едно легендарно име се присъединява към Yamaha в началото на започналата инвазия на американски мотоциклетисти. Кени Робъртс печели три световни последователни титли в кралския клас, а след него идват Еди Лоусън, Ранди Мамола и Уейн Рейни, които извеждат Yamaha на върха. Следващият победител отново е известно име от европейска почва, сега неизменна част от екипа на Валентино Роси - Лука Кадалора.

Деветдесетте години бяха поле за изява на невероятни пилоти като Норик Абе, загинал в катастрофа преди десет години, Лорис Капироси и Шиния Накано, които поставят на пиедестал Yamaha на световната сцена. Скоро се появява и Макс Биаджи, записал няколко победи през 2001 и 2002 година, а през 2004 година стилно новото име – Валентино Роси, един рядко срещан тип спортист, се доказва и в Yamaha.

Първата победа на Роси е неизменна част от историята на производителя и на мотоциклетизма изобщо. Доктора спечели последното си състезание с Honda в края на предния сезон, както и първото с Yamaha на следващия – две последователни победи с два различни конструктора. С Yamaha той достигна до четири световни титли и все още продължава да е конкурентен на останалите млади пилоти на пистата.

Един от най-неприятните съотборници на Роси също е съществена част от историята на Yamaha – Хорхе Лоренсо. Той бе новобранец в отбора през 2008 година, но това не му попречи да грабне първия си полпозишън в първото състезание в кралския клас. "Есторил" остава огромна следа в MotoGP, както и 44-те победи на Лоренсо преди да смени синия мотор с италианския.

Сега към Доктора се присъедини нов испанец. По-бърз от Лоренсо и по-гладен за победи. С впечатляваща предсезонна подготовка, по време на която той не отстъпи първото си място на никого, и победа в първото си състезание с новия конструктор, Винялес стана вторият пилот в кралския клас с победи както със Suzuki, така и с Yamaha.

Следващата спирка на пилотите е Гран При на Аржентина (7 – 9 април), където най-много победи и полпозишъни обаче има настоящият световен шампион Марк Маркес.

Следвай ни:

Още от Моторни спортове

Виж всички