Nissan Qashqai празнува 10 години лидерство сред кросоувърите
През февруари 2017 се навършват точно 10 години от старта на продажбите на първия кросоувър Nissan Qashqai. Този повод марката ще отпразнува със стил. В цяла Европа ще се проведат клиентски и медийни събития по повод 10-ия рожден ден.
Nissan е първата марка, която празнува 10-годишнината по една проста причина - Qashqai е първият модел, поставил началото на кросоувър сегмента, който автомобилната индустрия и купувачите на автомобили познават днес.
Преди десетилетие нямаше автомобил, който успешно да смесва практичността и желанието за притежание на SUV с размера, ефикасността и динамиката на компактен хечбек.
Иновативният дизайн и многостранно оборудване на Qashqai започват своя живот през 2002, по време на развойния процес, чийто първоначален замисъл е да бъде новата Nissan Almera. Креативният екип решава да се върне на чертожната дъска и създава автомобил, който истински отразява това, което купувачите търсят и изпълнява обещанието на Nissan – да предлага иновации и вълнение за всички.
Първото поколение на Nissan Qashqai влиза в продажба през февруари 2007, превръщайки се в моментален успех. Преди края на годината в Европа са продадени близо 100 000 екземпляра. Оттам насетне Nissan никога не поглежда назад.
За 10-те години на пазара, Qashqai е реализирал над 2,3 млн. бройки в Европа, което го превръща в най-продавания кросоувър в региона. Автомобилът печели над 80 награди, включително 19 за „Автомобил на годината”.
Пол Уилкокс, Председател на Nissan Europe, коментира: “Когато през 2007 бе лансиран Qashqai, той бе уникален на пазара. Той запази позицията си на №1 кросоувър, защото остана верен на първоначалните си идеи и защото в целия жизнен цикъл на автомобила ние въвеждахме много иновации и постоянно добавяхме нови технологии.”
Този процес на непрекъснато надграждане на Qashqai се илюстрира перфектно от въвеждането на Around View Monitor, всепризнатия 360° поглед около автомобила на Nissan. Тази иновативна технология бе представена в Qashqai през 2010, когато автомобилът претърпя много подобрения в средата на живота си. По същия начин, с лансирането на второто поколение на Qashqai, през 2014 дебют направи и системата Intelligent Park Assist.
Духът на Nissan за нововъведения промени необратимо европейския автомобилен пазар. В десетилетието след лансирането на Qashqai, европейските кросоувър продажби в сегмент С стигнаха от нулата до 2,6 млн. бройки през 2016. Почти всички масови марки разполагат с конкурент на Qashqai, като преките му конкуренти на пазара са 21. Въпреки това, основоположникът на сегмента остава номер едно.
През 2016 Nissan продаде 261 429 автомобила Qashqai в Европа (включително Русия, Украйна и Казахстан). Това се равнява на 10% пазарен дял и ръст от 5,2% спрямо предишните 12 месеца.
Успехът излезе и извън Европа, като световните продажби на Nissan Qashqai сега възлизат на 3,3 млн. бройки на 137 пазара по света.