През февруари 2017 се навършват точно 10 години от старта на продажбите на първия кросоувър Nissan Qashqai. Този повод марката ще отпразнува със стил. В цяла Европа ще се проведат клиентски и медийни събития по повод 10-ия рожден ден.
Nissan е първата марка, която празнува 10-годишнината по една проста причина - Qashqai е първият модел, поставил началото на кросоувър сегмента, който автомобилната индустрия и купувачите на автомобили познават днес.
Преди десетилетие нямаше автомобил, който успешно да смесва практичността и желанието за притежание на SUV с размера, ефикасността и динамиката на компактен хечбек.
Иновативният дизайн и многостранно оборудване на Qashqai започват своя живот през 2002, по време на развойния процес, чийто първоначален замисъл е да бъде новата Nissan Almera. Креативният екип решава да се върне на чертожната дъска и създава автомобил, който истински отразява това, което купувачите търсят и изпълнява обещанието на Nissan – да предлага иновации и вълнение за всички.
Първото поколение на Nissan Qashqai влиза в продажба през февруари 2007, превръщайки се в моментален успех. Преди края на годината в Европа са продадени близо 100 000 екземпляра. Оттам насетне Nissan никога не поглежда назад.
За 10-те години на пазара, Qashqai е реализирал над 2,3 млн. бройки в Европа, което го превръща в най-продавания кросоувър в региона. Автомобилът печели над 80 награди, включително 19 за „Автомобил на годината”.
Пол Уилкокс, Председател на Nissan Europe, коментира: “Когато през 2007 бе лансиран Qashqai, той бе уникален на пазара. Той запази позицията си на №1 кросоувър, защото остана верен на първоначалните си идеи и защото в целия жизнен цикъл на автомобила ние въвеждахме много иновации и постоянно добавяхме нови технологии.”
Този процес на непрекъснато надграждане на Qashqai се илюстрира перфектно от въвеждането на Around View Monitor, всепризнатия 360° поглед около автомобила на Nissan. Тази иновативна технология бе представена в Qashqai през 2010, когато автомобилът претърпя много подобрения в средата на живота си. По същия начин, с лансирането на второто поколение на Qashqai, през 2014 дебют направи и системата Intelligent Park Assist.
Духът на Nissan за нововъведения промени необратимо европейския автомобилен пазар. В десетилетието след лансирането на Qashqai, европейските кросоувър продажби в сегмент С стигнаха от нулата до 2,6 млн. бройки през 2016. Почти всички масови марки разполагат с конкурент на Qashqai, като преките му конкуренти на пазара са 21. Въпреки това, основоположникът на сегмента остава номер едно.
През 2016 Nissan продаде 261 429 автомобила Qashqai в Европа (включително Русия, Украйна и Казахстан). Това се равнява на 10% пазарен дял и ръст от 5,2% спрямо предишните 12 месеца.
Успехът излезе и извън Европа, като световните продажби на Nissan Qashqai сега възлизат на 3,3 млн. бройки на 137 пазара по света.