Рали Монте Карло бележи началото на нова ера във WRC

След няколко дни Световния рали шампионат слага началото на сезон 2017, което традиционно се поставя в Монте Карло. Теренът е заснежен, а състезанието бележи началото на нова ера в надпреварата.

Четири са конструкторите, които влизат в рали Монте Карло. Toyota и Citroën се завръщат в играта, Ожие ще кара с Ford Fiesta, а Крис Мийк няма търпение да запише официална победа на сметката на френския конструктор. Hyundai задържаха и тримата си стабилни пилоти, които завършиха сезон 2016 в топ 3.

Смятано към 2016 година, всеки производител можеше да посочи двама пилоти, които да отбелязват точки в класирането при конструкторите, а от 2017 година ще има право да посочи три имена. Точки за класирането ще отбелязват двамата пилоти, които са по-напред в състезанието. Производителите вече не е нужно да избират и лидерски екип от отбора си.

В последните 14 издания на рали Монте Карло 12 са печелени от французи. За да продължи традицията и тази година, Стефан Лефевр със Citroën C3 или Себастиен Ожие с Ford Fiesta RS трябва да бъдат най-бързи. За Ожие това може да бъде четвърта поредна победа на състезанието.

Стартирайки нова глава в шампионата, рали Монте Карло промени маршрута на състезанието с 85%. Единствено 15% от километрите, които ще бъдат изминати, са идентични спрямо миналата година.

17 години пък бе дълго отсъствието на Toyota от WRC. Японският конструктор, който имаше три световни титли при конструкторите и четири при пилотите си, се довери за предстоящия сезон на финландците Яри-Мати Латвала и Юхо Ханинен.

Подредбата на пилотите при старт от състезанията също е променена. Досега през първите два дни пилотите стартираха по реда, по който са подредени в генералното класиране. От сезон 2017 те ще стартират по този начин само през първия ден, а от втория подредбата ще бъде на базата на показаното до момента на съответното рали. Първият ден на рали Монте Карло ще бъде базиран на генералното класиране от сезон 2016.

Последният етап от всяко рали предоставяше допълнителни точки на най-бързите пилоти от 2011 година насам. До момента първите трима състезатели взимаха съответно по 1, 2 и 3 точки от него, а от началото на предстоящия сезон ще има още за какво да се борят. Петима претенденти ще си разделят точките, като най-бавният от тях ще спечели 1 точка, а най-бързият – 5.

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти