ФИА симулира катастрофата на Алонсо с ореол

От ФИА направиха симулация на катастрофата, която претърпя пилотът на Макларън Фернандо Алонсо в състезанието за Гран При на Австралия в началото на миналия сезон, но с монтиран ореол, за да анализират по-добре новата система за защита на главата на пилота в кокпита.

Очаква се през 2018 година ФИА да наложи някакво решение – или ореола, или така наречения "аероскрийн" на Ред Бул. След множество тестове, извършени през втората половина от сезон 2016, в които взеха участие и пилотите, ФИА все още обмисля коя система ще е най-подходяща.

 

Алонсо излезе невредим от ужасната катастрофа, която претърпя в Мелбърн. Неговият Макларън се приземи наобратно, след като се завъртя с висока скорост при удара с Естебан Гутиерес. ФИА е анализирала случилото се и шефът на по сигурността Лорън Микис заяви: "При проучванията, които направихме за ореола, разгледахме специално тази катастрофа. Видяхме как се приземи колата, но основният въпрос беше какво става, ако пилотът трябва да излезе. Отговорът е в две части – първата е стандартната процедура, при която маршалите обръщат колата. Ние приемаме, че ако пилотът е добре, няма да чака да го вадят, а ще си излезе сам. Това не е най-добрата идея, защото трябва да се имат предвид електрическите системи по колата и затова би било за предпочитане той да изчака. Ние поставихме едно шаси с гумите нагоре, оборудвано с ореол, поставихме вътре консултанта към Световния институт за моторспорт сигурност, и когато го помолихме да излезе точно от позицията на Фернандо, той успя. Затова смятаме, че в този случай ореолът създава пространство за дишане за пилота".

"Когато показахме това на пилотите, те не бяха впечатлени от скоростта, с която консултантът ни излиза от колата, но поискаха също да пробват, така че ще получат обучение преди системата да бъде въведена официално", допълни той.

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти