От ФИА направиха симулация на катастрофата, която претърпя пилотът на Макларън Фернандо Алонсо в състезанието за Гран При на Австралия в началото на миналия сезон, но с монтиран ореол, за да анализират по-добре новата система за защита на главата на пилота в кокпита.
Очаква се през 2018 година ФИА да наложи някакво решение – или ореола, или така наречения "аероскрийн" на Ред Бул. След множество тестове, извършени през втората половина от сезон 2016, в които взеха участие и пилотите, ФИА все още обмисля коя система ще е най-подходяща.
Алонсо излезе невредим от ужасната катастрофа, която претърпя в Мелбърн. Неговият Макларън се приземи наобратно, след като се завъртя с висока скорост при удара с Естебан Гутиерес. ФИА е анализирала случилото се и шефът на по сигурността Лорън Микис заяви: "При проучванията, които направихме за ореола, разгледахме специално тази катастрофа. Видяхме как се приземи колата, но основният въпрос беше какво става, ако пилотът трябва да излезе. Отговорът е в две части – първата е стандартната процедура, при която маршалите обръщат колата. Ние приемаме, че ако пилотът е добре, няма да чака да го вадят, а ще си излезе сам. Това не е най-добрата идея, защото трябва да се имат предвид електрическите системи по колата и затова би било за предпочитане той да изчака. Ние поставихме едно шаси с гумите нагоре, оборудвано с ореол, поставихме вътре консултанта към Световния институт за моторспорт сигурност, и когато го помолихме да излезе точно от позицията на Фернандо, той успя. Затова смятаме, че в този случай ореолът създава пространство за дишане за пилота".
"Когато показахме това на пилотите, те не бяха впечатлени от скоростта, с която консултантът ни излиза от колата, но поискаха също да пробват, така че ще получат обучение преди системата да бъде въведена официално", допълни той.