Илия Царски разкри любопитни подробности около скандала с лиценза си (видео)

Скандал между Илия Царски и организаторите на автомобилната надпревара "Шипка-Дамасцена", в частност директорa й – Николай Мончев - беляза състезанието от планинския шампионат през лятото. Припомняме, че в основата на спора според организаторите бяха неправомерни действия по състезателната кола на нерегламентирано за това място: след като е поискан рестарт заради катастрофа, Царски е трябвало да зареди гориво в предстартовата зона, но той нарушил правилата и се отправил към бокса, където механиците освен гориво, са сменили и гумите му. Пилотът твърди, че не е било указано място за зареждане, че е напуснал зоната с пилотиращ автомобил и че не е сменял гуми, а само ги е почистил. Тогава победата на Царски не бе призната, а състезателният му лиценз бе отнет.@@@

Няколко седмици по-късно лицензът му бе върнат от националния спортен трибунал след 6-часово заседание, но не и онези 25 точки, с които Царски все още имаше шанс да се бори за титла. Така Царски отказва да вземе участие във финалната фаза на шампионата, за да спести средства, но с екипа си се заема да докаже, че господин Мончев действа абсолютно нерегламентирано като директор на едно от най-титулуваните автомобилни състезания в България. И успява – днес Мончев е с четвърто наложено наказание от ФИА и временно е със спрени права.

Двете наложени на Царски наказания под връх Шипка всъщност са обжалвани по каналния ред – в срок до 1 час пред организаторите, заяви Царски на специална пресконференция днес. Именно Мончев обаче не подписва навреме подаденото уведомление и то губи давността си. Адвокатът на Царски – Любомир Добранов е категоричен, че пилотът не носи вина за това.

@@@

На пресконференцията днес Илия Царски допълни, че Николай Мончев далеч не е работил 20 години във ФИА, както е твърдял. Пред медиите Царски изтъкна и най-грубите нарушения на Мончев по време на тазгодишното издание на "Шипка-Дамасцена". Това са липсващия му навременен подпис върху уведомлението за обжалване, фактът, че не му е предоставена възможност да стартира втория път след катастрофата, тъй като е следвал пилотна кола, и използването на жълти флагове вместо червени. Автомобилният ас напомни, че миналата година е имало и тежък инцидент на състезанието със зрители заради необезопасения от организаторите район.

Царски обобщи, че именно тези наказания са провалили сезона му в планинския шампионат, в който е бил лидер след първите няколко кръга.

Снимки: Марин Маринов, Sportal.bg

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти