Няколко седмици по-късно лицензът му бе върнат от националния спортен трибунал след 6-часово заседание, но не и онези 25 точки, с които Царски все още имаше шанс да се бори за титла. Така Царски отказва да вземе участие във финалната фаза на шампионата, за да спести средства, но с екипа си се заема да докаже, че господин Мончев действа абсолютно нерегламентирано като директор на едно от най-титулуваните автомобилни състезания в България. И успява – днес Мончев е с четвърто наложено наказание от ФИА и временно е със спрени права.
Двете наложени на Царски наказания под връх Шипка всъщност са обжалвани по каналния ред – в срок до 1 час пред организаторите, заяви Царски на специална пресконференция днес. Именно Мончев обаче не подписва навреме подаденото уведомление и то губи давността си. Адвокатът на Царски – Любомир Добранов е категоричен, че пилотът не носи вина за това.
На пресконференцията днес Илия Царски допълни, че Николай Мончев далеч не е работил 20 години във ФИА, както е твърдял. Пред медиите Царски изтъкна и най-грубите нарушения на Мончев по време на тазгодишното издание на "Шипка-Дамасцена". Това са липсващия му навременен подпис върху уведомлението за обжалване, фактът, че не му е предоставена възможност да стартира втория път след катастрофата, тъй като е следвал пилотна кола, и използването на жълти флагове вместо червени. Автомобилният ас напомни, че миналата година е имало и тежък инцидент на състезанието със зрители заради необезопасения от организаторите район.
Царски обобщи, че именно тези наказания са провалили сезона му в планинския шампионат, в който е бил лидер след първите няколко кръга.
Снимки: Марин Маринов, Sportal.bg