Бътън споделя кога страстта към Ф1 си е отишла в емоционална автобиография
Автобиографията на световния шампион във Формула 1 за сезон 2009 Дженсън Бътън излезе официално днес, а любопитни разкрития в нея от професионалния и личния живот на британеца вече обикалят социалните мрежи. Бътън спечели единствената си шампионска титла през 2009-а с тима на Браун GP, но споделя, че след сезон 2008 е получил доста интригуваща оферта от Торо Росо и е обмислял сътрудничеството си с тях. Там той е щял да замени Себастиан Фетел, който тъкмо печели доверието на Ред Бул и попада в основния тим.
"Харесвам Торо Росо, защото имат чудесен дух и отношение към пилотите си, но знаех, че с тях няма да бъда близо дори до подиума", коментира възможността Бътън. Именно поради несигурността с Торо Росо той остава в обновения тим на Хонда под името Браун GP и печели шампионата. "Освен това, те ме искаха най-вече, за да им донеса пари от спонсори, което само по себе си е непривлекателно".
Бътън се оттегли от Формула 1 в края на сезон 2016, но с уговорката, че винаги е желан в Макларън-Хонда и ако размисли, ще получи болида си обратно. Тази година той прие да замести Фернандо Алонсо в Монте Карло, но това не му е върнало желанието да се състезава отново. "Дали ми липсваше? Труден въпрос, но отговорът е не", пише още Бътън.
Той споделя, че след оттеглянето си е получил предложения и от други отбори във Формула 1, но шампионатът вече не е бил същия за него след смъртта на баща му: "Раликросът беше много приятно приключение, вече се пробвах и в Super GT, но най-много ме влече към "Льо Ман". Само не във Формула 1. Не и без баща ми (б.р. Джон Бътън почина през 2014-а на 70 години). Той бе с мен на всяка крачка по пътя ми. Ако не беше той, нямаше да се занимавам с картинг, още по-малко щях да стана пилот във Формула 1. След като той почина нищо не беше същото. Татко винаги изглуждаше сякаш има време за всичко и това беше заразно. Смехът без него е по-тих, музиката не съществува".
За да намери по 6 000 долара годишно за състезанията на сина си, Джон Бътън, вече разведен със съпругата си и майка на Дженсън, продава всичко, което има, включително малка автокъща, и се мести в Съмърсет. Там той открива магазин за двигатели - Rocket Motorsports, където прави и двигателите на сина си, и тези на друго амбициозно момче – Люис Хамилтън.
Бащата на Дженсън умира във Франция, след като на два пъти му прилошава и удря главата си. Именно вторият удар се оказва фатален. По това време синът е в Лос Анджелис, а след като разбира какво се е случило, се налага все пак да отиде на работа в базата на Макларън за тестове. След това обаче страстта му към Формула 1 си отива.