Осмели се да разбиеш статуквото (тест на първото BMW X2)
Автомобилите, макар и машини, винаги са били създавани по образ, желания и нужди на бъдещите си собственици. Така в крайна сметка се превръщат в продължение на самите нас и са проекция на модерния човек. Днес това се случва в свят, в който е все по-трудно да намериш идентичността си – чуждите представи за това какъв трябва да бъдеш, и рамките, които ти поставя обществото, те притискат от всички страни. Освен това се променят постоянно – актуален си само за миг и след само няколко скролвания надолу се превръщаш в стара новина, в затворена тема, в изтекла кампания. Seen. Нямаш друг избор, освен да смениш физиономията и да продължиш напред със същата бясна скорост. Така всяка година виждаме нови коли, борещи се за идентичност и потъващи в море от различни, но еднакви образи.
То е екстровертът, който ще те представя пред света с истинското ти Аз - без да се интересуваш от това как изглеждаш в очите на останалите. То се осмелява да промени правилата, като излиза на улицата в почти същия вид с концептуалната си версия, показана преди години в Париж.
Ако още не си го видял по улиците, можеш да мислиш за новото Х2 като купе версия на Х1, но и не съвсем, макар да са кръвни братя. Въпреки елегантната и ниска линия на тавана, то запазва функционалността от четирите врати, и ти оставя достатъчно пространство. Сядаш на задната седалка и се чудиш как под красивия силует на агресивно снижената линия на таван се е събрало толкова удобство. Багажникът също дава възможност за пренасянето на доста багаж, а при падане на задните облегалки, могат да влязат и по-големи предмети.
Компактното четириврато SUV купе се чувства в свои води по тесните градски улици, намира си лесно места за паркиране, с ниското си тегло изписва с лекота планинските завои и се държи стабилно с висока скорост по магистралите. Позицията на шофиране е ниска и удобна, което те кара да се чувстваш на познатото място точно както в класическите седани BMW. Или с други думи, усещаш, че си свързан с пътя и държиш всичко в ръцете си. Интериорът също е в традициите на марката, материалите са на високо ниво, няма нищо излишно и всичко е ориентирано към удоволствие от шофирането.
За да промениш бъдещето, първо трябва да се върнеш към корените си.Новото Х2 идва с цялата история на BMW зад гърба си, но не го е страх да разбие статуквото. С добавянето на емблеми на C-колонките от двете страни, точно до легендарната "чупка на Хофмайстер", от BMW припомнят за култовия си модел Е9 3.0 CSL от 70-те години на миналия век.
По този начин можеш да видиш как гените, които носи в себе си новото Х2, се преплитат от елегантните линии на класическите купета на марката към възможностите и представянето на моделите от X-семейството. Всичко това сега започва да изглежда все едно винаги е трябвало да бъде заедно в една кола.
Първото Х2 на BMW пристигна този месец в България с два бензинови и три дизелови двигателя.
Бензиновата sDrive18i версия се предлага само със задвижване на единия мост. Мощността е 140 кс и идва от трицилиндров 1.5-литров двигател със среден разход от 5.6 литра на 100 км пробег. xDrive20i вече може да бъде избиран с xDrive система за задвижване на четирите колела и автоматична 7-степенна скоростна кутия. Мощността на модела е 192 кс и 280 Нм въртящ момент при среден разход на гориво от 5.5 литра на 100 км.
При дизеловите версии мощността е от 150 кс при sDrive18d, през 190 кс при xDrive 20d и достига до топ версията xDrive25d с 321 кс. Комбинираният разход е 4.5 литра на 100 км за 18d, 4.7 литра при 20d и 5.1 литра на 100 км. при по-мощната 25d версия. Предлагат се два варианта на автоматична скоростна кутия, като седем степенният Steptronic е за бензиновото Х2, а дизеловите 20d и 25d стандартно излизат с осем степенна автоматична кутия и xDrive задвижване.
Свързаността на Х2 предлага всичко, от което модерният потребител с многото си устройства има нужда.
На централния 8.8-инчов сензорен дисплей се появява цялата информация от телефона ви. Безжично зареждане на мобилното устройство пък е една от най-удобните функции. Те могат да бъдат управлявани с гласови команди, докосване, няколко бързи бутона или по "класическия“ начин с тъч iDrive. Само липсата на досадните кабели, винаги преплитащи се точно там, където не трябва, правят живота ти по-приятен.
Това е първото BMW X2 и още дълго време ще го наричаме "новото", а днес това е един от най-големите комплименти, които можеш да направиш на една кола. То няма да изгуби идентичността си и дори след няколко години, когато стане време за следващото поколение, просто ще придобие няколко нови черти, без да променя характера си. За разлика от останалите.
Първото Х2 на BMW си заслужава да се види, докосне и най-вече тества на живо, защото думите и снимките не са достатъчни да усетиш всичко.
Снимки: Марин Маринов