Автомобилите, макар и машини, винаги са били създавани по образ, желания и нужди на бъдещите си собственици. Така в крайна сметка се превръщат в продължение на самите нас и са проекция на модерния човек. Днес това се случва в свят, в който е все по-трудно да намериш идентичността си – чуждите представи за това какъв трябва да бъдеш, и рамките, които ти поставя обществото, те притискат от всички страни. Освен това се променят постоянно – актуален си само за миг и след само няколко скролвания надолу се превръщаш в стара новина, в затворена тема, в изтекла кампания. Seen. Нямаш друг избор, освен да смениш физиономията и да продължиш напред със същата бясна скорост. Така всяка година виждаме нови коли, борещи се за идентичност и потъващи в море от различни, но еднакви образи.
То е екстровертът, който ще те представя пред света с истинското ти Аз - без да се интересуваш от това как изглеждаш в очите на останалите. То се осмелява да промени правилата, като излиза на улицата в почти същия вид с концептуалната си версия, показана преди години в Париж.
Ако още не си го видял по улиците, можеш да мислиш за новото Х2 като купе версия на Х1, но и не съвсем, макар да са кръвни братя. Въпреки елегантната и ниска линия на тавана, то запазва функционалността от четирите врати, и ти оставя достатъчно пространство. Сядаш на задната седалка и се чудиш как под красивия силует на агресивно снижената линия на таван се е събрало толкова удобство. Багажникът също дава възможност за пренасянето на доста багаж, а при падане на задните облегалки, могат да влязат и по-големи предмети.
Компактното четириврато SUV купе се чувства в свои води по тесните градски улици, намира си лесно места за паркиране, с ниското си тегло изписва с лекота планинските завои и се държи стабилно с висока скорост по магистралите. Позицията на шофиране е ниска и удобна, което те кара да се чувстваш на познатото място точно както в класическите седани BMW. Или с други думи, усещаш, че си свързан с пътя и държиш всичко в ръцете си. Интериорът също е в традициите на марката, материалите са на високо ниво, няма нищо излишно и всичко е ориентирано към удоволствие от шофирането.
Новото Х2 идва с цялата история на BMW зад гърба си, но не го е страх да разбие статуквото. С добавянето на емблеми на C-колонките от двете страни, точно до легендарната "чупка на Хофмайстер", от BMW припомнят за култовия си модел Е9 3.0 CSL от 70-те години на миналия век.
По този начин можеш да видиш как гените, които носи в себе си новото Х2, се преплитат от елегантните линии на класическите купета на марката към възможностите и представянето на моделите от X-семейството. Всичко това сега започва да изглежда все едно винаги е трябвало да бъде заедно в една кола.
Бензиновата sDrive18i версия се предлага само със задвижване на единия мост. Мощността е 140 кс и идва от трицилиндров 1.5-литров двигател със среден разход от 5.6 литра на 100 км пробег. xDrive20i вече може да бъде избиран с xDrive система за задвижване на четирите колела и автоматична 7-степенна скоростна кутия. Мощността на модела е 192 кс и 280 Нм въртящ момент при среден разход на гориво от 5.5 литра на 100 км.
При дизеловите версии мощността е от 150 кс при sDrive18d, през 190 кс при xDrive 20d и достига до топ версията xDrive25d с 321 кс. Комбинираният разход е 4.5 литра на 100 км за 18d, 4.7 литра при 20d и 5.1 литра на 100 км. при по-мощната 25d версия. Предлагат се два варианта на автоматична скоростна кутия, като седем степенният Steptronic е за бензиновото Х2, а дизеловите 20d и 25d стандартно излизат с осем степенна автоматична кутия и xDrive задвижване.
На централния 8.8-инчов сензорен дисплей се появява цялата информация от телефона ви. Безжично зареждане на мобилното устройство пък е една от най-удобните функции. Те могат да бъдат управлявани с гласови команди, докосване, няколко бързи бутона или по "класическия“ начин с тъч iDrive. Само липсата на досадните кабели, винаги преплитащи се точно там, където не трябва, правят живота ти по-приятен.
Това е първото BMW X2 и още дълго време ще го наричаме "новото", а днес това е един от най-големите комплименти, които можеш да направиш на една кола. То няма да изгуби идентичността си и дори след няколко години, когато стане време за следващото поколение, просто ще придобие няколко нови черти, без да променя характера си. За разлика от останалите.
Снимки: Марин Маринов