Новият болид на Формула Е ще достига над 300 км/ч (снимки+видео)
Новите състезателни автомобили във Формула Е ще бъдат способни да развиват над 300 км/ч според настоящия световен шампион Лукас ди Граси. Дизайнът на второто поколение болиди бе представено от организаторите и ФИА тази седмица. Основният фокус е поставен върху увеличаването на живота на батерията и издръжливостта на задвижващата система. Все още не се разкрива голяма част от техническите детайли по електрическите коли, като официалният им дебют е насрочен за 6 март по време на Автомобилното изложение в Женева.
От основаването на шампионата досега всеки нов сезон носеше по нещо ново, като съществената разлика в предстоящия 2018/19 ще бъде използването на един автомобил за цялото състезание благодарение на новите по-мощни батерии. Дизайнът й се доближава повече до визията на Ф1 кола, а коментари в социалните мрежи го оприличават и на "Батмобил". Шасито е изградено от много повече карбон, но заради новите батерии все пак ще стане по-тежко в сравнение с първото поколение автомобили. Както във Формула 1, така и тук се въвежда т.нар. "ореол", който да предпазва пилотите при евентуална катастрофа.
Максималната мощност се очаква да нарасне до 335 кс, което означава допълнителни 67 кс в квалификационен режим в сравнение с настоящата кола. Увеличението на мощността ще увеличи и лимита на скоростта, който в момента е приблизително 225 км/ч, до малко над 300 км/ч.
"Колата e по-ефективна и притежава повече мощност. Ще развива реална скорост от над 300 км/ч на права отсечка и никой няма да може да каже, че тя не е бърза", коментира Ди Граси. Той предложи и отчасти да бъдат променени структурата на част от пистите за следващия сезон с по-дълги прави, така че да отговарят на новите способности на автомобилите и да позволяват създаването на повече изпреварвания.
Често електрическите болиди са сравнявани с автомобили от други пистови шампионати, като са изтъквани недостатъците им в скоростта. Ди Граси отговаря на въпросните критики с напомнянето, че Формула Е е създадена за улични трасета, което не би трябвало да се сравнява със скоростта на автомобилите на асфалтовата писта.