Може би Фернандо Алонсо трябваше да се пробва в Инди 500 тази година, а не през 2017-а... Миналата седмица на специално събитие по време на Автосалона в Детройт бяха показани новите състезателни автомобили на американските автомобилни серии Индикар. Болидите бяха развивани близо два сезона и със сигурност ще направят годината много по-вълнуваща за пилотите. Новите коли ще увеличат значително аеродинамиката в шампионата и ще дадат на пилотите повече стабилност и контрол на овалните трасета. Освен това те ще имат възможността да се движат много по-близо до конкурентите на пистата. Взимането на завоите ще позволява по-лесно и успешно изпреварване. Колкото до удоволствието за зрителите, болидите вече ще притежават и onboard камери.
На представянето на новите автомобили присъства и легендарният Ф1 пилот и Индикар шампион Марио Андрети, който нарече промяната "огромна стъпка". "Аеродинамиката е както благословия, така и наказание. Хубавото е, че сцеплението позволява на пилотите да бъдат по-бързи, лошото е, че създава турбуленция и те си плащат цената. Пилотите много се оплакваха от липса на нужната аеродинамика, така че мисля това за стъпка напред", допълни той. Легендарният пилот, който в края на февруари ще навърши 78 години, дори подметна, че иска да влезе в автомобила и да го тества.
Развитието на новия болид бе поверено в ръцете на италианския производител Dallara Automobili, който бе произвел и предишния IR-12 модел, използван шест сезона. Новият автомобил пасва перфектно на шасито на двата основни производители в шампионата – Chevrolet и Honda. Минималният товар на автомобилите е увеличен с 5 кг. Тестването му от някои отбори вече е започнало, като първият официален тест ще се проведе на 9 – 10 февруари във Финикс. Сезон 2018 съдържа 17 кръга и стартира във Флорида на 11 март.
Освен самите автомобили ръководството на Индикар се стреми да промени целия му облик. Това отчасти бе и причината да бъдат въведени промени в правилника му за 2018-а. От квалификацията за Инди 500 точки ще получават пилотите от топ 9 на старта, като спечелилият полпозишън ще взима 10 точки и така в низходящ ред ще се отнема по точка. Активът, взиман от състезанието за Инди 500 и последния кръг от сериите в Сонома, ще бъде удвояван.