Audi Q8 дебютира в София
Снощи на официална премиера в София Audi представи Q8 - най-новият член на Q фамилията. Елегантното SUV Coupé съчетава най-доброто от двата свята - луксозно купе с четири врати и удобната функционалност на големия SUV. Модерна система за управление на функциите и технологии на ходовата част, както и интелигентните електронни системи правят новото Audi Q8 перфектния спътник във всяко пътешествие. Благодарение на системата за постоянно двойно предаване quattro и клиренса от 254 милиметра, новото SUV Coupé може да продължи и след края на асфалтираните пътища. Произвежданият в завода в Братислава Audi Q8 вече може да бъде поръчван в България, като в дилърската мрежа има осигурени и тестови автомобили. Цените на модела в България стартират от 152 461 лв с ДДС.Универсален, динамичен и елегантен – размери и пространствена концепцияДължина 4 986 милиметра, широчина 1 995 милиметра и височина 1 705 милиметра – това са основните размери, характеризиращи новия Audi Q8, който излъчва динамика и престиж като никой друг SUV модел на марката с четирите пръстена до момента. С линията на покрива в стила на спортните купета, новото попълнение в гамата на Audi изглежда много по-нисък от своя събрат Q7. Каросерията на новия модел е с 66 милиметра по-къса, но за сметка на това е с 27 милиметра по-широка от тази на Q7. Забележителната предница, късият заден надвес, големият клиренс от 254 милиметра и впечатляващият размер на колелата с диаметър 795 милиметра излъчват неподправена мощ и динамика.Голямото багажно пространство и многобройните просторни отделения за съхранение на различни вещи в купето превръщат Q8 в идеален спътник за по-дълги пътувания. Багажникът на новия SUV модел разполага серийно с минимален обем от 605 литра, което може да се увеличи с лекота до 1 755 литра със сгъване на задните облегалки. Това е предостатъчно, за да побере два напречно разположени сета за голф.
Дизайнът на новия Audi Q8 отразява прогресивния стилистичен език, който марката Audi представи за първи път при новото поколение на A8. Силно изразените контури и атлетично напрегнатите повърхности излъчват усещане за сила, изтънченост и поставят специален акцент върху динамиката на перманентното задвижване на четирите колела quattro.
Дигитален характер – технологии и дизайн на светлинитеКлиентите на новия Q8 могат да избират между две използващи LED технология версии на предните светлини. Погледнати отдалеч, разделените на две части фарове изглеждат изключително тесни. Наред с редица други функции, горният им сегмент включва дневните и късите светлини. Дългите са разположени в долната, затъмнена и отместена назад част от светлинния модул. При допълнително предлаганите HD матрични LED светлини, всеки от тях е съставен от 24 отделни светодиода.
При матричната HD LED технология предните и задните светлини се отличават не само с динамична функция на мигачите, но играят изключително впечатляваща роля при заключване и отключване на автомобила. Тяхното хармонично взаимодействие също допринася за динамичния характер на новия SUV модел.
Ефективен двигател - агрегатът 3.0 TDI с технология MHEV
Силовият тракт на новия Audi Q8 демонстрира впечатляваща мощ и висока ефективност, благодарение на новата mild хибридна технология (MHEV). Задвижването включва в състава си литиево-йонна акумулаторна батерия, ремъчен стартер-алтернатор (BAS) и основна бордова електрическа мрежа с напрежение 48 V. Акумулаторната батерия е разположена под пода на багажното отделение и е с капацитет 10 Aч. Динамичният SUV може да се движи по инерция с напълно изключен двигател при скорост в диапазона между 55 и 160 км/ч, а стартер-алтернаторът BAS?позволява мигновено и неусетно за водача и пътниците рестартиране на двигателя по всяко време. В режим на намаляване на скоростта или пълно спиране, BAS преминава автоматично в режим на рекуперация, в който може да възстанови и съхрани в акумулаторната батерия до 12 кВт електроенергия. Работният режим на системата старт-стоп започва още при 22 км/ч, а при клиентска експлоатация в условия на реално пътно движение, технологията MHEV е в състояние да намали разхода на гориво с до 0,7 литра на 100 километра.
На европейските пазари новият Audi Q8 ще дебютира с агрегата 3.0 TDI във версията Q8 50 TDI (среден разход на гориво в л/100 км - 6.8 - 6.6, средни емисии на CO2 в г/км - 179-172*). Той развива максимална мощност 210 кВт (286 к.с.) и максимален въртящ момент в размер на 600 Нм. Благодарение на тези показатели, ускорението от 0 до 100 км/ч на големия SUV модел отнема само 6,3 секунди, а максималната скорост достига 245 км/ч. Версията 50 TDI предлага множество технологични решения в различни области. За да се осигури оптимален температурен режим на работа за всяка ситуация на пътя, корпусът на картера и цилиндровите глави разполагат с отделни охладителни кръгове, а при буталата се използва маслено охлаждане с вградени при отливането им канали. Буталните пръстени и буталните болтове са проектирани за постигане на минимално триене, а маслената помпа е с напълно променлив режим на работа. Двигателят е свързан с допълнителната рама на предния мост посредством адаптивни хидравлични тампони. При работа на празен ход те потискат вибрациите с по-мек алгоритъм за погасяване на колебанията, докато при по-високо натоварване използват доста по-строги мерки, благодарение на което мощният TDI впечатлява с безупречни работни маниери независимо от режима на движение.
Предаването на тягата се осигурява от осемстепенна автоматична трансмисия tiptronic с бърза и плавна смяна на предавките. Работата на торсионния демпфер е съобразена с оборотния режим на двигателя и дава възможност за практически пълна компенсация на вибрациите и ефективно шофиране дори при много ниски обороти, а специалните мерки за вентилация дават възможност за употреба в офроуд условия. Електрозадвижваната хидравлична помпа на свой ред позволява на tiptronic трансмисията да превключи на необходимата за рестартиране предавка след режим на движение по инерция с изключен двигател.
Ясно и отчетливо – управление и контролни прибори
Концепцията за управление на функциите в новия Audi Q8 не изисква почти никакви бутони, превключватели и регулатори на арматурното табло и е изцяло фокусирана върху двата сензорни екрана с висока разделителна способност. Този революционен подход позволява на марката с четирите кръга да демонстрира впечатляващ трансфер на безкомпромисните си качествени стандарти към цифровия свят на бъдещето. Горният от двата екрана с диагонал 10,1 инча (с MMI Navigation plus) се използва за управление на инфоразвлекателните приложения и навигационната система, а долният, 8,6-инчов дисплей позволява на водача да управлява отоплението, вентилацията, климатизацията и комфортните функции и дава възможност за свободно въвеждане на текст. През това време ръката на водача може спокойно да лежи на удобния скоростен лост. Концепцията MMI touch response гарантира бърза и надеждна работа с всички съсредоточени в нея функции. Кликването за потвърждение на определена операция може да се усети и чуе, когато функцията бъде избрана с обратна тактилна връзка с пръста на потребителя. Структурата на менютата е интуитивна, логична и хоризонтална като тази при смартфоните - включително възможността за свободно конфигуриране и избор на предпочитани позиции (favorites), вид, структура и съдържание на началния екран.
В допълнение към всичко това, управлението на част от функциите с гласови команди с разговорни фрази превръща Audi Q8 в истински интелигентен събеседник. Системата обработва всички въпроси и команди от страна на водача и неговите спътници по два начина – на основата на съхраняваната на борда информация и с помощта на много по-подробните масиви от данни и изчислителни възможности в облака. Благодарение на това водачът може да изказва своите въпроси и команди напълно свободно, а системата е в състояние например, да разбере смисъла на изречението "Гладен съм" и съответно да даде своите предложения за намиращи се наблизо ресторанти.
Системата MMI navigation plus включва в състава си и цифровия блок на контролните прибори зад волана Audi virtual cockpit , чиито екран с висока разделителна способност и диагонал12.3 инча предлага два режима на работа – класически и навигационен, които могат да се сменят с бутон на многофункционалния волан. На по-късен етап ще се предлага и Audi virtual cockpit plus, който ще се отличава и с трети вид потребителски интерфейс с подчертано спортна графика. Нead-up дисплеят, който също се предлага опционално, проектира най-важната информация (включително и подробни данни за препоръчителната лента за движение в навигационните инструкции) върху предното стъкло директно пред погледа на водача.